افزایش ۱۰ تا ۲۰ برابری نرخ بهای پسماند از سوی شهرداری تهران

به گزارش  سیناپرس به نقل از مهر سیدمهدی میرمهدی در اطلاعیه ای خطاب به واحدهای صنفی حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات از آنها خواست نسبت به پرداخت مبلغ جدید پسماند که از سوی شهرداری تهران ارسال شده است، خودداری کنند.

وی با بیان اینکه متاسفانه شهرداری تهران بابت پسماند سال ۱۳۹۶ بدون مجوز، مبالغ را به ۱۰ تا ۲۰ برابر و حتی مبالغی بیش از این افزایش داده و آن را به واحدهای صنفی و برخی واحدهای مسکونی ارسال کرده است، گفت: شهرداری فعالان صنف فناوری اطلاعات را موظف به پرداخت این مبالغ دانسته است.

رئیس اتحادیه صنف فناوران رایانه با تاکید براینکه این اتحادیه به این افزایش قیمت که به صورت غیر قانونی اعمال شده اعتراض جدی دارد، از فعالان صنف خواست این مبالغ را به هیچ عنوان پراداخت نکنند تا نرخ بهای پسماند طبق سال ۱۳۹۵ محاسبه شود.

وی با طرح این پرسش که شهرداری چگونه این مبلغ را محاسبه کرده است، افزود: واحدهای فعال در صنف فناوری اطلاعات که کالای IT خرید و فروش می کنند به هیچ عنوان پسماند قابل توجهی ندارند اما متاسفانه شهرداری یک واحد صنفی را با کارخانجات تولیدی اشتباه گرفته است.

میرمهدی اضافه کرد: در حالیکه بازار خرید و فروش رایانه شرایط مناسبی ندارد و این همه مشکلات در سر راه اصناف قرار گرفته، فشارها را مضاعف کرده اند.

وی با بیان اینکه نهادهای دیگر که به قانون پای بند نیستند اصناف را ضعیف تصور کرده اند، ادامه داد: اصناف طبق قانون مجلس شورای اسلامی، هر آنچه را که باید با جان و دل می پذیرد. اما هیچ پول زوری را پرداخت نخواهد کرد. براین اساس فعالان صنف IT باید مبلغ پسماند خود را طبق سال ۱۳۹۵ پرداخت کنند تا این تخلف شهرداری را جوابگو باشیم.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا