خودروی هیبریدی با سرعت ۳۹۰ کیلومتر بر ساعت

خودرو‌های سوخت فسیلی به پایان راه خود رسیده‌اند و هر ساله شرکت‌های بزرگ به سراغ استفاده از محصولاتی پاک‌تر می‌روند. در این میان یکی از روندهای محبوب برای مهاجرت از سوخت فسیلی به سوخت‌های پاک را باید خودروهای هیبریدی دانست.

این خودروها معمولا از یک نوع سوخت فسیلی و یک نوع سوخت زیستی استفاده می‌کنند. این موضوع موجب می‌شود که بتوان آن‌ها را با پذیرش بیشتری در بازار روبرو کرد و در نتیجه نیز به‌تدریج بتوان اذهان عمومی را آماده استفاده از خودروهای غیر فسیلی کرد.

در این میان مک لارن به‌تازگی از خودروی هیبریدی جدید خود با نام مک لارن ر رونمایی کرده است. این هیولا با دو نوع سوخت بنزین و برق کار می‌کند و در نوع خود یک سوپر اسپرت تمام عیار است. این خودرو توانسته است تا با این شرایط، رقیبی جدی برای بوگاتی شیرون باشد.

مک لارن BP۲۳ می‌تواند به سرعتی نزدیک به ۳۹۰ کیلومتر در ساعت برسد که این سرعت برای یک خودرو الکتریکی بسیار شگفت‌انگیز است. این محصول با قیمتی بهتر از بوگاتی عرضه می‌شود. بوگاتی شیرون برچسب قیمت 3 میلیون دلاری دارد درحالی‌که مک لارن BP۲۳ برای خریداران تنها 2 میلیون و 200 هزار دلار هزینه خواهد داشت.

شایان ذکر است که مک لارن BP۲۳ تنها به تعداد ۱۰۶ دستگاه ساخته خواهد شد و به همین دلیل نیز دستیابی به آن بسیار دشوار خواهد بود. این محصول ابعاد و ساختی مشابه با خودروی فرمول یک شرکت مک لارن دارد و می‌تواند تمام معادلات مربوط به خودروهای هیبریدی را تغییر بدهد.

منبع: Cnet

ترجمه: احمد محمدحسینی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا