ناسا به دنبال کاوش جهان دور با سفر مافوق نور

این سازمان قصد دارد به بررسی فیزیک ناشناخته به منظور متحول کردن کاوش فضایی بپردازد.

ناسا بر این باور است که با ارتقای درک کنونی از گرانش، فضا-زمان و خلأ کوانتومی، شاید بزودی بتوان رباتها را به مأموریت‌های میان‌ستاره‌ای اعزام کرد.

این گونه‌های جدید نیروی محرکه، تنها بخشی از چندین فناوری هستند که ناسا قصد دارد در 20 سال آینده به عنوان بخشی از نقشه راه فناوری بر روی آن‌ها کار کند.

در میان 15 گزینه مورد بررسی، رباتها، کاوش انسانی، سیستم‌های فرودگر و نانوفناوری قرار دارند. اما، فناوریهای نوظهور نیروی محرکه از جمله سفر مافوق نور و کرم‌چاله‌ها بیشترین میزان توجه را بدست آورده‌اند و ناسا قصد دارد فیزیک ناشناخته آن‌ها را در آزمایشگاه رمزگشایی کرده و موتورهای جدید تولید کند.

در شکل نظری، هر دو فناوری احتمالا فضازمان را خم می‌کنند تا فضاپیما بتواند مسافت‌های بسیار زیاد را از میان بعد چهارم در یک چشم بر هم زدن طی کند.

اگرچه ناسا به هیچ فناوری خاصی اشاره نکرده، اما توسعه خبرساز اخیر، EMDrive بود که انرژی الکتریکی را بدون سوخت موشک، به نیروی محرکه تبدیل می‌کند.

بر اساس نظریه‌ها، این فناوری می‌تواند در سرعتهای بسیار بالاتر از مقادیر کنونی سفر کند.

در اوایل ماه آوریل، ناسا از تأمین بودجه موتور انقلابی Vasimr خبر داد که یک گونه نیروی محرکه پلاسما برای انتقال فضاپیما به مریخ در 39 روز به جای هشت ماه است.

در ماه ژوئن سال گذشته نیز این سازمان از طراحی‌های مفهومی یک فضاپیمای میان‌سیاره‌ای مافوق نور رونمایی کرد که می‌تواند به جهان دور سفر کند.

در جای دیگر این برنامه نقشه راه، ناسا از کار بر روی گونه‌های دیگر نیروی محرکه از جمله نیروی ضدماده، بادبانهای خورشیدی و نیروی محرکه پرتویی خبر داده که برای حرکت دادن فضاپیما به آن لیزر شلیک می‌کنند.

در صورت دستیابی به نتیجه، ناسا اعلام کرده که آن را در ماموریتی به مریخ در سال 2033 مورد استفاده قرار خواهد داد.

به گزارش ایسنا، این سازمان به دنبال تولید فناوری‌های است که به انسان‌ها اجازه می‌دهند تا در خلا‌ء فضا کار کنند.

تا سال 2026، ممکن است پرتاب یک ماموریت بدون سرنشین برای بازگرداندن نمونه از مریخ امکان‌پذیر شده و پس از آن تا سال 2033، یک ماموریت سرنشین‌دار به این سیاره پرتاب خواهد شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا