رقابت غول‌های خودروسازی جهان در نمایشگاه ژنو 2018

نمایشگاه خودرو ژنو 2018 نیز امسال از تاریخ ۸ تا ۱۸ مارس ( پنج‌شنبه ۱۷ تا ۲۷ اسفند) طبق روال سال های گذشته، در شهر ژنو سوییس با حضور خودروسازهای بزرگ و مطرح آلمانی، ژاپنی، فرانسوی و کره‌ای برگزار می شود.

در این رویداد خودرویی به استقبال جدیدترین دستاوردها و ساخته‌های شرکت‌هایی مانند مرسدس‌بنز، ب‌ام‌و، پورشه، میتسوبیشی و پژو خواهیم رفت تا بدانیم این بار خودروسازهای بزرگ  با ارایه چه محصول هایی در سال‌های پیش‌رو خواهند درخشید.

امسال، تمرکز اصلی در ژنو روی خودروهای SUV و الکتریکی یا ترکیبی از این دو است بنابراین انتظار داریم دو خودرو SUV تمام الکتریکی به نام Audi E-tron و Jaguar I-Pace را در این نمایشگاه ملاقات کنیم.

آئودی A6،  بنتلی Bentayga PHEV، بی ام و X4، فورد Edge ، هیوندای Kona، هیوندای Santa Fe ، کیا Ceed ، رنجرور SV Coupe ، لکسوس UX ، مرسدس بنز AMG GT چهار در، مرسدس بنز کلاس A وC ، رنو Zoe و  ولوو V60 از دیگر مدل‌های جدیدی هستند که انتظار می رود در نمایشگاه خودرو ژنو ۲۰۱۸ آنها را مشاهده کنیم.

آئودی A6: این خودرو در مقایسه با نسخه‌های فیس لیفت مردس بزن E کلاس و بی ام و سری ۵ قدیمی به نظر می‌رسد. برای طراحی نسل جدید این خودرو از خودرو مفهومی Audi Prologue که سال ۲۰۱۴ از آن پرده برداری شده بود الهام گرفته شده است و از تکنولوژی رانندگی خودکار نسل جدید خودرو A8 بهره می‌برد. آئودی A6 با قدرتی کمتر از مدل A7 به یک پیشرانه ۲ لیتری بنزینی و ۳ لیتری دیزلی مجهز خواهد بود. از این خودرو حتی می‌توان به عنوان مدل اسپورت S6 نیز یاد کرد، چرا که موتور بنزینی آن از نوع ۶ سیلندر بوده و قدرتی فراتر از ۴۵۰ اسب بخار را ارایه خواهد کرد اما نباید انتظار داشته باشیم زودتر از سال ۲۰۱۹ عرضه شود.

آئودی E-tron: این خودرو که سال ۲۰۱۶ در قالب یک خودرو مفهومی معرفی شد، به عنوان یک رقیب جدی برای تسلا مدل ایکس و جگوار I-Pace شناخته می‌شود. قدرت ای ترون از سه پیشرانه الکتریکی که دو مدل آن‌ها قدرت را به چرخ‌های عقب و دیگری به چر‌ها جلو انتقال می‌دهد تامین خواهد شد. این خودرو از محدوده پیمایش ۵۰۰ کیلومتر بر ساعتی با هر بار شارژ برخوردار است. گفته می‌شود این خودرو در مدت ۴٫۵ ثانیه به شتاب ۰ تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت خواهد رسید.

بنتلی Bentayga PHEV: بنتلی قصد دارد در نمایشگاه خودرو ژنو ۲۰۱۸ نسخه الکتریکی این SUV لوکس را نیز معرفی کند. بنتایگا پلاگین هیبریدی دارای یک پیشرانه ۳٫۰ لیتری V6 بنزینی است که با یک موتور الکتریکی ادغام شده و جمعا قادر به تولید توانی بیش از ۴۱۰ اسب بخار هستند. با این حال، مشتریان می‌توانند از توانایی رانندگی مبتنی بر قدرت الکتریکی برای مقاصد کوتاه خود توسط این خودرو استفاده کنند. اگرچه بنتلی مشخص نکرده است که قدرت این باتری چقدر است. بنتایا اولین خودرو هیبریدی لوکس این شرکت خواهد بود. مدیران بنتلی همچنین تایید کرده‌اند که نسخه پلاگین هیبریدی تمامی مدل‌های ساخت این شرکت نیز در آینده عرضه خواهد شد.

بی ام و X4: همراه با فروش BMW X3 جدید، توجه‌ها بر روی خودرو سبک کوپه X4 معطوف شده است. انتظار می‌رود این خودرو به عنوان رقیب مرسدس بنز GLC کوپه، با ارث بردن پیشرانه مدل X3 و بدنه‌ای مستحکم به فروش خوبی دست پیدا کند. یک مدل جذاب از این خودرو به نام X4 M نیز ممکن است به فروش برسد که از پیشرانه بنزینی ۳ لیتری و شش سیلندر مشابه خودرو M3 Saloon بهره‌مند است.

فورد Edge: خودرو SUV بزرگ شرکت فورد دارای رقبای بسیار سرسختی همچون هیوندای سانتافه و کیا سورنتو است و نسخه فیس لیفت آن از سال ۲۰۱۹ به فروش خواهد رسید. جدیدترین نسل Edge از چراغ‌های جلو خشن‌تر و جلوپنجره بزرگ‌تر برخوردار است. اما پیشرانه‌ها همچنان بدون تغییر مانده‌‌اند. این بدان معناست که هنوز گزینه‌ پیشنهادی ما یک پیشرانه ۲٫۰ لیتری دیزلی TDCI 210 برای این خودرو است.

نسخه الکتریکی هیوندای Kona: ظاهرا غول خودروسازی کره‌ای قصد دارد در نمایشگاه خودرو ژنو ۲۰۱۸ از نسخه الکتریکی هیوندای Kona پرده برداری کند. با انتظار نرخ پیمایش ۳۸۶ کیلومتری در هر بار شارژ، کونا نمی‌تواند همانند رنو زوئی به عنوان گزینه‌ای برای سفرهای طولانی عرضه اندام کند، اما آن یکی از معدود خودروهای SUV کوچک تمام الکتریکی خواهد بود که به فروش می‌رسد.

هیوندای Santa Fe: هنوز مشخصات فنی سانتافه ۲۰۱۸ منتشر نشده است، اما جذاب‌ترین گزینه پیشرانه نسخه فعلی آن یک پیشرانه ۲٫۲ لیتری دیزلی است.

کیا Ceed: این خودرو هاچ بک ۵ در همانند مدل مفهومی خود، از طراحی بسیار مدرن و جدیدی برخوردار است. در داخل کابین، انتظار داریم یک سیستم اطلاع رسانی / سرگرمی همراه با پایه آزاد قرار داشته باشد، این درحالیست که نیروی لازم، از پیشرانه‌های بنزینی و دیزلی تامین خواهد شد. ظاهرا کیا هنوز هیچ برنامه‌ای برای عرضه یک نسخه هیبریدی یا پلاگین هیبریدی کیا Ceed ندارد.

جگوار I-Pace: نخستین خودرو تمام الکتریکی جگوار، یک عضو از خانواده خودروهای SUV این شرکت خواهد بود که ظاهرا از تابستان سال جاری میلادی با قیمت حدود ۵۰ هزار پوندی به فروش خواهد رسید. قدرت از دو موتور الکتریکی (یکی از آن‌ها بر روی تمام محورها است که رانندگی چهارچرخ محرک را به وجود می‌آورد) تولید می‌شود و با هر بار شارژ این خودرو می‌تواند تا ۵۶۳ کیلومتر حرکت کند. در داخل کابین ما انتظار سیستم اطلاع رسانی / سرگرمی مجهز به نمایشگر دوگانه مشابه سیستم استفاده شده در خودرو Range Rover Velar را داریم.

رنجرور SV Coupe: به نظر می‌رسد قدرت لازم این خودرو نیز توسط یک پیشرانه ۵ لیتری ۹ سیلند بنزینی با توان تولید ۵۵۷ اسب بخار تامین شود که مشابه خودرو رنجرور Sport SVAutobiography خواهد بود.

لکسوس UX: در نمایشگاه خودرو ژنو ۲۰۱۸ شاهد رونمایی از این محصول لوکس به عنوان رقیب جدی جگوار E-Pace خواهیم بود. مشخصات فنی این خودرو تاکنون مشخص نشده است اما با در نظر گرفتن تجربه لکسوس همراه هیبریدی‌ها، ما انتظار داریم UX دارای یک نسخه الکتریکی نیز باشد.

مرسدس بنز AMG GT چهار در: این نسخه چهار در خودرو اسپورت مرسدس بنز AMG GT‌است که رقیب اصلی پورشه پانامرا خواهد بود. پیشرانه‌های قدرتمندی چه از نوع بنزینی و چه دیزلی قدرت این خودرو را تامین خواهند کرد. مشتریان همچنین طیفی از مدل‌های الکتریکی را نیز می‌توانند انتخاب کنند.

مرسدس بنز کلاس A: نسل جدید خانواده هاچ بک مرسدس بنز کلاس A از ماه ژوئن و با قیمت ۲۴ هزار پوندی به فروش خواهد رسید. این نسل، پیشرفته‌ترین و لوکس‌ترین خودروهای ای کلاس در طول تاریخ خواند بود تا آن‌ها را رقبای بسیار سرسختی برای بی ام و سری ۱ و آئودی A3 بدانیم. در این خودرو می‌تواند قابلیت‌هایی همچون سیستم اطلاع رسانی / سرگرمی مجهز به نمایشگر عریض لمسی مشابه استفاده شده در خودروهای کلاس E و S را نیز مشاهده کرد. در این نسل جدید همچنین فضای جلوی پای سرنشینان پشتی بزرگ‌تر شده است و مشتریان می‌توانند پیشرانه‌های بنزینی و دیزلی جدیدی را همراه خودرو خود سفارش دهند.

مرسدس بنز کلاس C: سومین مدل خودروهای مرسدس که به نمایشگاه خودرو ژنو ۲۰۱۸ راه خواهد یافت،کلاس C است. این خودرو رقیب اصلی بی ام و سری ۳ و آئودی A4 است. از مهمترین ویژگی این مدل می توان به پیشرانه‌های ۲ لیتری توربوشارژ شده جدید بنزینی و دیزلی در زیر کاپوت مرسدس بنز C کلاس اشاره کرد. در داخل کابین این خودرو نیز دارای یک سیستم اطلاع رسانی / سرگرمی مجهز به نمایشگر لمسی بزرگ است که از هر دو پلتفرم اپل کار پلی و اندروید اتو پشتیبانی می‌کند.

رنو Zoe: رنو Zoe R110 که جای مدل R90 کنونی را خواهد گرفت از یک پیشرانه الکتریکی با توان تولید ۱۰۷ اسب بخار بهره‌مند است. این خودرو با دو تریم Dynamic Nav و Signature Nav به فروش خواهد رسید و به مراتب گران‌تر از نسل پیشین خود است.

ولوو V60: ولوو قصد دارد با عرضه مدل V60، در محصولات SUV خود بازنگری کند. ولو یک خودرو بسیار جذاب SUV‌ به نام XC40 دارد که بی‌تردید یکی از بهترین اتومبیل های سال ۲۰۱۸ خواهد بود.

گزارش: فرزانه صدقی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا