آگاهی،قدرت است

بسیاری از ساختارهای کامپیوتری امروزی ما وابسته به یک ماهیت خاص هستند که مدیریت امکانات کامپیوتری نام دارد. این ماهیت که در نوع خود یکی از مهم‌ترین ساختارهای به دست آمده در عصر جدید است، نشان از آن دارد که می‌توان عملکرد سیستم‌های کامپیوتری را به نحوی بهبود بخشید که برای استفاده کاربران بهینه باشد.

ساختار مدیریت امکانات کامپیوتری موجب شده است که پیشرفت بسیاری از بخش‌های فناوری به حدی باشد که از سطح پیش‌بینی‌های 15 سال پیش به‌شدت پیش‌تر رفته است. به همین دلیل نیز در حال حاضر می‌توان گفت که قدرت در دستان متخصصان مدیریت امکانات کامپیوتری است و آن‌ها هستند که می‌توانند آینده فناوری را شکل بدهند.

این افراد می‌توانند عملکرد و استراتژی فناوری اطلاعات در شرکت‌ها را تأمین و سازمان‌دهی کنند. این امر می‌تواند موجب شود که بتوان از تأثیر فناوری را در بخش مشتریان نیز حس کرد. این موضوع می‌تواند به ارتقای سطح انتظارات منتهی شود. حتی محیط‌های کاری نیز به نحوی آینده محور طراحی و استفاده خواهند شد.

یکی از عناصر کلیدی در استفاده از مدیریت امکانات کامپیوتری، داده‌های عظیم هستند. ساخت این داده‌ها با نرخی روزانه در حال افزایش است و به‌صورت واضحی تحلیل آن‌ها به یک نیاز بزرگ برای شرکت‌ها بدل شده است. دیگر المان مهمی که مدیریت امکانات کامپیوتری با آن سروکار دارد، اینترنت اشیاء است. این ساختار مدرن سال‌هاست که به هدف اول دانشمندان بدل شده است و به همین دلیل هم می‌توان باعرضه اینترنت 5G، به سراغ پیاده‌سازی بهتر مدیریت امکانات کامپیوتری و بخش اینترنت اشیاء آن رفت.

به‌این‌ترتیب در آینده‌ای نزدیک، مدیریت امکانات کامپیوتری می‌تواند فناوری اطلاعات را در بخش‌هایی ماند واقعیت مجازی، مدیریت امور اداری، مدیریت نیازهای خانگی و غیره نیز دستخوش تغییر کند و بهتر است از امروز خود را بیش‌ازپیش با این نام آشنا کنید.

 

منبع: fmj

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا