افتتاح مرکز تربیت مدیران راهبردی جهادی آینده

در این مراسم که با حضور صاحبنظران و نخبگانی از مجمع تشخصیص مصلحت نظام و جهاد دانشگاهی برگزار شد، در راستای برگزاری و اجرای دوره های آموزشی در جهت اثربخشی و ارتقاء سطح دانش و مهارت های مدیریتی کشور و تربیت سیاستگذاران وفادار به نظام و همکاری با مراکز مشابه داخلی و خارجی این مرکز راه اندازی شد.

در ابتدای این مراسم دکتر سیدعلی موسوی نور، معاون پژوهشی و آموزشی پژوهشکده چشم انداز و آینده پژوهی، تغییرات دنیای امروز را پیچیده و سریع خواند و گفت: وجود عدم قطعیت در دنیای آینده، نیازمند سبک جدید مدیریت است که این امر با مدیریت راهبردی جهادی میسر خواهد شد.

موسوی ادامه داد: مرکز تربیت مدیران راهبردی جهادی آینده حاصل آینده نگری جهاد دانشگاهی، مجمع تشخیص مصلحت نظام و مراکز علمی مختلف و با هدف تربیت مدیران جهادی و ایجاد زمینه شایسته پروری در سازمان ها راه اندازی شد.

وی ادامه داد: طرح اولیه این مرکز از سال 93 درهیئت امنای موسسه راه اندازی شد و امروز به صورت رسمی افتتاح می شود.

موسوی همچنین گفت: ماموریت این مرکز تربیت مدیران جهادی و ارتقاء سطح دانش و مهارت های مدیریتی کشور و تربیت سیاست گذاران وفادار به نظام است.

دکتر حمیدرضا طیبی، رییس جهاد دانشگاهی به عنوان دیگر سخنران این مراسم گفت: جمهوری اسلامی بر دو پایه جمهوریت و اسلامی بودن شکل گرفته است و از ابتدا روابط خود را خارج از روابط شرق و غرب بوده و برای پایدار بودن در مسیر خود باید مدل هایی برای اقتداردفاعی و اقتصادی مدل هایی طراحی و اجرا کند.

وی ادامه داد: هدف ما پیشرفت در تمام امور است و برای این کار باید مدیرانی داشته باشیم که به راحتی خسته نشوند، نیاز به این افراد در تمام سازمان ها حس میشود؛ علی رغم مهاجرت نخبگان کشور ما هنوز پتانسیل این حرکت و شکل گیری این جریان را دارد که میتوان با آموزش و سازماندهی این افراد، آنها را به نهایت بهره وری رساند.

در ادامه مراسم دکتر محمد ابراهیم مداحی، رییس کمیسیون چشم انداز و نخبگان مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت: برای اینکه بتوانیم  در حوزه های مختلف حرف برای گفتن داشته باشیم نیازمند مدیریت راهبردی جهادی یعنی تبدیل تهدیدها به فرصت هاست که توسط مدیران تصمیم ساز سازمان ها، این اتفاق امکان پذیر خواهد بود.

پس از دکتر مداحی، دکتر سید سعید هاشمی، سرپرست دانشگاه علم و فرهنگ و معاون آموزشی جهاد دانشگاهی با اشاره به سابقه جهاد دانشگاهی در انجام فعالیت های علمی گفت: در حال حاضر جهاد دانشگاهی بزرگترین مجموعه آموزشی کشور را در اختیار دارد و با رویکردی پژوهش محور، گام جدی در جهت توسعه آموزش برداشته است.

هاشمی در ادامه عنوان کرد: امروز اولین مرکز تربیت مدیران راهبردی جهادی آینده به همت جهاد دانشگاهی و مجمع تشخیص مصلحت نظام آغاز به کار می کند و ما از دستگاه های اجرایی میخواهیم در این امر ما را یاری کنند و ما امیدواریم با افتتاح این مرکز، تربیت مدیران نسل جدید در دستورکار قرار بگیرد و در آینده شاهد مدیران جهادی موفقی باشیم.

دکتر صدرالدین صدری، معاون سرمایه انسانی سازمان اداری و استخدامی کشور، در ادامه مباحثی در خصوص مبانی قانونی تربیت مدیران راهبردی عنوان کرد و بر شایسته سالاری مبتنی بر اخلاق اسلامی در مدیریت جهادی تاکید کرد.

در پایان مراسم از سایت مرکز تربیت مدیران راهبردی جهادی آینده رونمایی شد.

 

گزارش: امیرمحمد غفاری

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا