کمک به کاربردی کردن پایان‌نامه‌ها

در ابتدای این مراسم، رییس سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی با بیان اینکه مسابقات دفاع سه دقیقه‌ای پایان‌نامه‌های دانشجویی مروج کم صحبت کردن و مفید صحبت کردن است، در رابطه با برگزاری دور دوم این مسابقات گفت: در بخش استانی و مقدماتی این مسابقات که 27 آذر 96 برگزار شد، از 300 دانشجوی شرکت‌کننده 24 نفر برگزیده شدند و به مرحله نیمه‌نهایی راه پیدا کردند.

عادل تقوی با اشاره به اینکه امیدواریم برگزاری این مسابقات به رونق علم، ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، نوشتن و فضاسازی برای ایده‌های دانشجویان بینجامد، تصریح کرد: شاخص‌ترین فعالیت‌های فرهنگی و ترویجی سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی در حوزه کتاب و کتابخوانی، برگزاری جشنواره کتاب سال دانشجویی در 24 دوره و جشنواره پایان‌نامه سال دانشجویی در 17 دوره بوده است.

وی در رابطه با مسابقه ملی دفاع 3 دقیقه‌ای پایان‌نامه‌های دانشجویی که بخش جنبی جشنواره پایان‌نامه سال  دانشجویی است، خاطرنشان کرد: هدف ما از برگزاری این مسابقات کمک به کاربردی کردن پایان‌نامه‌هایی است که کمتر در دسترس عموم قرار می‌گیرند.

تقوی ضمن اشاره به استقبال دانشجویان و توجه بیشتر معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی به این بخش اظهار کرد: به دلیل استقبال از این اقدام قرار شد این مسابقات را با کمک همکارانمان در واحدهای جهاد دانشگاهی در سطح گسترده‌تری برگزار کنیم.

در ادامه این مراسم، عبدالحمید احمدی معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی وزارت ورزش و جوانان در مراسم مرحله نیمه نهایی دومین دوره مسابقات ملی دفاع سه دقیقه‌ای پایان‌نامه‌های دانشجویی ارائه کار حجیم در زمان محدود را امری مهم و دشوار دانست و ادامه داد: عرضه مطالب به مخاطب به گونه‌ای که از قدرت اغنا برخوردار باشد، نیازمند تسلط و اشراف کامل بر محتوای پایان‌نامه است که چنین ارائه‌ای نیازمند توان ارتباطی بالا و تقویت سواد ارتباطی نیز است.

وی با اشاره به اینکه برای حصول اطمینان از برقراری ارتباط موثر، نیازمند در نظر گرفتن بازخوردها هستیم، گفت: خوشبختانه در این دوره دانشجویان نسبت به دوره قبل پیشرفت داشته و با تمرکز بیشتر ارائه بهتری نیز دارند.

احمدی با اشاره به جنبه آموزشی این مسابقه برای سایر دانشجویان، ظرفیت ارتباطی بالا و داشتن اعتماد به نفس در ارائه را از جمله معیارهای مهم توفیق در این مسابقه عنوان کرد و افزود: در کنار سنجش محتوای علمی چنین مواردی هم باید سنجیده شود.

معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی وزارت ورزش و جوانان در پایان از برگزاری مرحله نهایی این مسابقات در اردیبهشت ماه سال آینده خبر داد و اظهار امیدواری کرد: با تقویت این حرکت، جامعه و دانشگاهیان به جامعیتی که برای ورود به عرصه‌های کاری، اجرایی، تخصصی و مدیریتی نیاز دارند، می رسد.

براساس این گزارش، در مرحله نیمه نهایی دومین دوره مسابقات ملی دفاع سه دقیقه‌ای پایان نامه 24 نفر از دانشجویان شرکت کننده به ارائه سه دقیقه‌ای پایان‌نامه خود در قالب تنها یک اسلاید پاورپوینت پرداخته و از بین آنها 3 نفر به مرحله پایانی راه پیدا کرده‌اند.

گزارش: هانیه حقیقی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا