گزارش ویدئویی از شهر هوشمند در اسپانیا

31 ساختمان و هزار و 500 خانه آپارتمانی با چهار هزار نفر ساکن ، در منطقه تورلاگو (Torrelago) لاگونا د دوئرو (Laguna de Duero) در نزدیکی وایادولید (Valladolid) در شمال غربی اسپانیا به بخشی بزرگی برای بهره برداری انرژی در اروپا تبدیل می شود .

در این پروژه نمای آجر قرمز قدیمی این ساختمان ها با هدف کاهش مصرف انرژی ، با مواد جدیدی عایق بندی می شوند . کار نوسازی این ساختمان ها یک سال پیش توسط پروژه CITyFied اتحادیه اروپا آغاز شده و پیش بینی می شود تا سال 2017 تکمیل شده و به پایان برسد .

علی واسالو (Ali Vasallo) مسئول هماهنگ کننده این پروژه در رابطه با ویژگی های خاص آن  می گوید : ” تاکنون از سی و یک ساختمان ناحیه تورلاگو ، نمای هفت ساختمان به طور کامل عایق بندی گرمایی شده است و ساکنان آن متوجه بهبودی قابل توجه و راحتی آن شده اند . به علاوه مصرف انرژی نیز در این ساختمان ها  40 درصد کاهش پیدا کرده است .

پروژه بازسازی در لاگونا د دوئرو شامل بازسازی شبکه گرمایشی ، سیستم آب گرم و جایگزینی دیگ های آب جوش گازی با دیگ های سوخت زیست توده (biomass) است . همچنین مسئولان این پروژه در نظر دارند تا از شبکه های هوشمند توزیع انرژی در این مجموعه ساختمان ها استفاده کنند .

در همین رابطه خاویر مارتین سانز (Javier Martin Sanz) یکی از مهندسان این پروژه می گوید : ” ما باید از سیستم های گرمایشی مختلف ، که شامل 80 درصد سوخت زیست توده و 20 درصد گاز طبیعی است ، استفاده کنیم . علاوه بر این ما باید دارای یک سیستم پشتیبان نیز باشیم تا اگر سوخت توده جوابگوی تقاضا نشد ، بتوانیم از گاز طبیعی برای تولید انرژی استفاده کرده و آن را جایگزین سازیم  . این سیستم سوخت چندگانه ، میزان تولید گازهای گلخانه ای CO2 را بیش از هفتاد درصد کاهش می دهد . “

لازم به ذکر است که انجام این پروزه با مشکلات و دشواری های خاصی همراه بوده و برای نمونه  در زمان اجرای این پروژه ، مخالفت های شدیدی از سوی برخی از ساکنان محلی مطرح شده بود  که بیشتر آن ها ادعا می کردند برای انجام چنین برنامه ای با آن ها مشورت نشده است . این افراد مسئولان پروژه را به استفاده از مواد ساختمانی با کیفیت پایین و تقلب در کار ، متهم ساخته اند .

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا