ایجاد مجموعه های بزرگ تولید فناوری از برنامه های جهاد دانشگاهی است

 حمیدرضا طیبی  در اولین گردهمایی سراسری مسوولین پارک های علم و فناوری و مراکز رشد جهاد دانشگاهی که در کرمانشاه برگزار شد اظهار کرد: امروزه یکی از دغدغه های اصلی دانش آموختگان دانشگاهی بازار کار و مشکلات بعد از فراغت از تحصیل است.

وی ادامه داد: در جهان امروزی که رویکرد اصلی اقتصاد بر مبنای تبدیل علم به ثروت است بسیاری از کشورهای توسعه یافته بر تقویت و توسعه فعالیت های دانش بنیان تاکید دارند و مراکز رشد و پارک های علم و فناوری را مکان هایی برای تبدیل علم به ثروت می دانند.

طیبی یادآور شد: جهاد دانشگاهی نیز طبق سیاست هایی که دارد از سال های گذشته توجه به چنین شرکت هایی را سرلوحه کار خود قرار داد و فضایی را در درون خود ایجاد کرد که مجموعه های تولید فناوری در قالب شرکت های دانش بنیان بتوانند با فراغ بال به فعالیت بپردازند.

رییس جهاد دانشگاهی خاطرنشان کرد: در واقع پارک علم و فناوری که زیرمجموعه ای از جهاد دانشگاهی به حساب می آید از افراد صاحب ایده حمایت و با کمک به آن ها در ایجاد شرکت های دانش بنیان سهم بسزایی در ایجاد اشتغال مولد و پایدار ایفا می کند.

وی با بیان اینکه اقتصاد داخلی کشور متکی بر تولید است گفت: این تولید هم باید متکی بر دانش و فن باشد و این همان چیزی است که جهاد دانشگاهی با ایجاد شرکت های دانش بنیان آن را دنبال می کند.

طیبی همچنین خواستار تضمین بازار برای شرکت های دانش بنیان شد و افزود: سایر بخش های کشور نیز باید جهاد دانشگاهی را کمک کنند در واقع این نهاد چنین شرکت های اقتصادی توانمندی را ایجاد و از آن ها حمایت می کند و سایرین هم باید فضای لازم برای عرضه محصولات این شرکت ها را در بازار فراهم کنند.

 به گزارش ایرنا، وی اصلاح نظام نوآوری و برنامه ریزی درازمدت را نیاز امروز جامعه برشمرد و بر تقویت شرکت های کوچک تولیدی که اساس کار آن ها دانش و فن و نوآوری است تاکید کرد.در این مراسم همچنین از تعدادی فعالان جهاد دانشگاهی در عرصه علمی با اهدای لوح و جایزه قدردانی شد.
 هم اکنون بیش از یک هزار و 400 هزار شرکت دانش بنیان در کشور فعال است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا