زنان خانه دار بیشترین کاربران فضای مجازی هستند

به گزارش سیناپرس به نقل از ایرنا، سودابه رادفر روز سه شنبه در همایش نقش ارتباطات و فناوری اطلاعات در توان افزایی بانوان افزود: تلاش کردیم که زنان برای فضای کسب و کار از فضای مجازی هم استفاده کنند چرا که بانوان بیشتر در فضای مجازی که پایه آنها سرگرمی و تفریحی است ، شرکت داشته اند.

رادفر درباره سند راهبردی زنان در وزارت ارتباطات اظهار کرد: این سندبه منظور توان افزایی بانوان در بخش فناوری و اطلاعات تدوین شده است که یکی از شاخصه های آن توسعه پایدار و متوازن است تا بانوان بتوانند به توانمندی ها و پتانسیل های خود برسند.
وی خاطرنشان کرد: بیشتر هدف امور بانوان و خانواده وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، توان افزایی زنان شهری و روستایی بود که به همین منظور طرح ملی توان افزایی زنان با محور آی سی تی را در ٥٠ نقطه کشور شروع کردیم و برنامه ما در سال ٩٧ این است که در ٢٧٠ نقطه کشور اجرایی شود و حتی در روستای ابرکوه یزد این طرح را آغاز کرده ایم.

زنان جایگاه خود را گدایی نمی کنند
مشاور امور بانوان و خانواده وزیر ارتباطات تاکید کرد: زنان جامعه ما جایگاه خودشان را گدایی نمی کنند و تلاش جدی دارند و چند برابر مردان تلاش می کنند و توانمندی خودشان را به نمایش می گذارند، البته ما نمی خواهیم مسابقه با مردان برگزار کنیم و زن و مرد را در تقابل با هم قرار بدهیم چون مردان بستر لازم برای حضور زنان در بخش های مختلف را فراهم کرده اند.
رادفر افزود: در دولت یازدهم در این وزارتخانه رشد ٢٥٠ درصدی برای حوزه زنان و انتصاب بانوان در پست های مختلف را داشتیم و تلاش در دولت دوازدهم هم بسیار جدی است تا بانوان در پست های مدیریتی قرار گیرند
وی ادامه داد: اکنون هم وزیری داریم که معتقد به حفظ حقوق زنان و خانواده است و ما برای اولین بار سه مدیر زن در سطح معاونت ها در این وزارتخانه داریم و مدیران کل زن در وزارت خانه نیز افزایش یافته است.
رادفر ابراز امیدواری کرد که با دیدگاهی که رئیس جمهوری و کابینه دولت و وزرا دارند، زنان بتوانند به جایگاه واقعی خودشان دست پیدا کنند.
براساس آمار وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در حال حاضر ٧٢ درصد بانوان از تلفن همراه استفاده می کنند و٤٨ درصد از کاربران اینترنت نیز بانوان هستند.
همایش نقش ارتباطات و فناوری اطلاعات در توان افزایی بانوان امروز سه شنبه در مرکز همایش عای شهید قندی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با حضور محمدجواد آذری جهرمی، معصومه ابتکار معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و سورنا ستاری معاون علمی رئیس جمهوری به مدت یک روز برگزار شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا