امیدآفرینی از فواید مناظرات دانشجویی است

 مهندس علیرضا زجاجی در آیین افتتاحیه مرحله ششم کشوری مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران که به همت سازمان دانشجویان کشور در حال برگزاری است،در سخنانی اظهار کرد: مناظره یک عمل دو طرفه مبتنی بر استدلال برای کشف حقیقت است. بنابراین در برهه‌ای باید مناظره را همانند کارگاه‌هایی که در دانشگاه‌ها برگزار می‌شوند مورد تمرین قرار داد.

 

وی در ادامه به فواید ترویج مناظره در جامعه پرداخت و تصریح کرد: اولین فایده مناظره این است که انسان‌ها با صحبت، افکار و مسیر را از لحاظ کمی و کیفی به هم نزدیک می‌کند و در این خصوص علما، دانشجویان و دانشگاهیان نسبت به سایر اقشار برای مناظره سزاوارتر هستند چون مناظره نیاز به علم دارد. بنابراین مناظره چون ماهیت علمی و دانشی دارد باید دانشجویان مشتاق مناظره باشند و دانشگاهیان پیشرو در این زمینه هستند.

سرپرست معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی در تکمیل فواید مناظره افزود: دیگر فواید مناظره امید آفرینی است و این مهم در سرنوشت جامعه نقش اساسی دارد و شما می‌بینید که همه برای توسعه کشور دارای نظرات مختلف می‌باشند و این نشان‌دهنده این واقعیت است که علم و اطلاعات فقط در انحصار یک شخص و یا گروه نیست و لذا لازم است که این اطلاعات در کنار هم گذاشته شوند. همچنین باید از مسئولین بخواهیم که با هم مناظره داشته باشند و این مناظرات بهتر است که به سمت امید و امید آفرینی حرکت کند.

به گزارش روابط عمومی سازمان دانشجویان کشور جهاد دانشگاهی زجاجی در پایان افزود: مناظره دارای پیش شرطی است که پیش شرط آن داشتن صبر و تحمل است و همراه با طلب توضیحات باید طرف مقابل صبر را نیز ضمیمه آن کند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا