بارسلون، میزبان بزرگ‌ترین نمایشگاه سالانه موبایل

و اما در کنفرانس جهانی موبایل 2018 کدام شرکت‌ها با چه محصولاتی حضور دارند؟

 

سامسونگ

شرکت سامسونگ که در کنگره سال گذشته از روال معمول خود سرپیچی کرد و از معرفی و رونمایی جدیدترین نسل گوشی‌های سری اس خود، یعنی گلکسی اس8 و اس8 پلاس، خودداری کرد و ترجیح داد که آن‌ها را در مراسمی اختصاصی در نیویورک یک ماه بعد از برگزاری کنگره جهانی موبایل ارائه کند، امسال به بارسلون آمده و گلکسی اس 9 خود را برای رونمایی به همراه دارد.

گلکسی اس 9 برخلاف تازه‌های دیگر کمپانی‌ها، از جک 3.5 میلی‌متری بهره می‌برد و اسپیکرهای استریو آن با استاندارد AKG این پرچمدار شرکت سامسونگ را متمایز کرده است.

همچنین حرف و حدیث‌هایی درخصوص امکانات امنیتی گوشی‌های شرکت سامسونگ در کنگره جهانی موبایل امسال به گوش می‌رسد. سیستم اسکن هوشمند (Intelligent Scan) که برمبنای ترکیب سیستم تشخیص چهره و اسکنر عنبیه چشم کار می‌کند و در هر شرایطی می‌تواند هویت کاربر خود را مشخص کند، یکی از این پیش‌بینی‌هاست.

هوآوی

کمپانی هوآوی نیز با حضور کمرنگ خود در نمایشگاه امسال، شایعاتی را پیرامون خود رقم زده است. اپراتور AT&T که که طبق قرارداد خود با شرکت هوآوی قرار بود گوشی میت 10 پرو این کمپانی را عرضه کند و آن را به اولین گوشی هوشمند خود که تحت یک اپراتور آمریکایی به فروش می‌رسد مبدل کند، در لحظات آخر تصمیم به لغو قرارداد خود با این شرکت چینی گرفت. در این شرایط گزارش‌ها حاکی از آن است که یک اپراتور دیگر آمریکایی (ورایزن)، فروش این گوشی هوشمند را در آمریکا بر عهده خواهد گرفت.

ال‌جی

شرکت کره‌ای ال‌جی نیز که از 2سال پیش به ارائه گوشی‌های سری جی خود در MWC پرداخته است، امسال در کنگره جهانی موبایل حضور دارد و هرچند نتوانسته است تاکنون سهم چشمگیری از بازار را به خود اختصاص دهد، امسال قصد دارد که نسخه به‌روزشده‌ای از گوشی وی ۳۰ خود را ارائه کند که قابلیت‌هایی مبتنی بر هوش مصنوعی دارد.

این شرکت همچنین در کنگره امسال بارسلون از گوشی‌های میان‌رده K8  و K10 خود رونمایی خواهد کرد. گوشی‌هایی که در مقایسه با انواع قبلی خود علاوه بر آن که در رنگ‌بندی‌های جدید ارائه می‌شوند، به دوربین‌های بهبودیافته و حسگر انگشت نیز مجهز شده‌اند.

موتورولا

شرکت موتورولا هم که در نمایشگاه سال گذشته آخرین مدل سری جی خود را عرضه کرد، امسال به ارائه موتوجی6 خواهد پرداخت. اطلاعات مربوط به محصولات سال 2018 این شرکت به تازگی در فضای اینترنت پخش شده که این پیش‌بینی را در مورد آن قطعی‌تر می‌کند.

نوکیا

نوکیا 7 پلاس یکی از جدیدترین محصولات اچ‌ام‌دی گلوبال است که در MWC 2018 رونمایی خواهد شد. این محصول که در اواخر سال گذشته در تعدادی محدود در بازار چین ارائه شده بود، در قالب مدلی جدید در سطج جهانی عرضه خواهد شد. تصاویر جدید منتشرشده از این محصول، آخرین ویژگی‌های طراحی آن را نمایش می‌دهد.

سونی

هرچند که در اوایل سال جاری میلادی، سه گوشی جدید شرکت سونی به صورت رسمی رونمایی و ارائه شده است، اما همگان منتظر محصولات جدید این شرکت ژاپنی در نمایشگاه بارسلون امسال خواهند بود. سه گوشی اکسپریا ایکس‌ای۲ (Xperia XA2)، اکسپریا ایکس‌ای2 اولترا (Xperia XA2 Ultra) و اکسپریا ال ۲(Xperia L2)  محصولات به‌تازگی ارائه‌شده این کمپانی هستند که انتظار می‌رود در MWC امسال، اکسپریا ایکس‌زد ۲ و اکسپریا ایکس‌زد ۲ کامپکت نیز به صورت رسمی معرفی شوند و در کنار آن‌ها قرار گیرند.

ساعت‌های هوشمند

در نمایشگاه MWC 2017 شاهد عرضه ساعت‌های هوشمند هوآوی Watch 2 و هوآوی Watch 2 کلاسیک بودیم که این ساعت‌های هوشمند به سیستم عامل اندروید Wear 2.0 مجهز بودند اما در نمایشگاه سال گذشته، ساعت‌های هوشمند برخلاف تلفن‌های هوشمند بازار داغی نداشتند. اما شاید نمایشگاه MWC 2018 رونق تازه‌ای برای این گجت‌های دوست‌داشتنی فراهم کند و بازار سازندگان آن‌ها را گرمتر از گذشته کند.

اما نکته مهمی که از نگاه بازدیدکنندگان و مشتریان برگ برنده این سری از محصولات است، گستره وسیع توانایی‌ها و قابلیت‌های این گجت‌های محبوب است. چیزی که سازندگان آن‌ها باید در نظر داشته باشند این است که انتظار مخاطبان محصولات آن‌ها رویارو شدن با ساعت‌های هوشمند به تنهایی نیست، بلکه کاربران این ساعت‌ها، انتظارات بسیار بیشتری از این گجت‌ها دارند. انتظاراتی از قبیل رابط کاربری بهتر و عمر باتری بالاتر که از مهم‌ترین خواسته‌های مشتریان است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا