افت ارزش سهام سامسونگ به دنبال کاهش فروش آیفون X

به گزارش سیناپرس به نقل از کلیک،اپل یکی از بزرگترین تولیدکنندگان گوشی های هوشمند در جهان محسوب می شود بنابراین کاهش فروش محصولات آن می تواند تهدید بزرگی برای تامین کنندگان قطعات این شرکت باشد. بر اساس شایعات میزان سفارش قطعات برای آیفون X در سه ماهه اول 2018 به میزان 50 درصد کاهش یافته است.

کاهش فروش آیفون 10 برخی شرکت های بزرگ همانند سامسونگ را نیز دچار مشکل کرده است. بر اساس گزارش Nikkei، سامسونگ در بازه زمانی ماه ژانویه تا مارس تنها 20 میلیون پنل OLED با اندازه 5.8 اینچ برای اپل تولید خواهد کرد که از پیش بینی اولیه 45 تا 50 میلیون پنل بسیار کمتر است.

تحلیلگران اعتقاد دارند که میزان تقاضا برای آیفون X در سه ماهه دوم سال 2018 بهبود جزئی خواهد داشت. با این وجود سامسونگ در نیمه دوم سال تولید خود را افزایش می دهد که علت آن تولید آیفون های جدید اپل مجهز به پنل OLED است.

در محدوده زمانی ژانویه تا ژوئن، سامسونگ پنل های کمتری نسبت به ظرفیت خود تولید می کند، ولی سرمایه گذاری میلیارد دلاری این شرکت کره ای در این بخش از صنعت نشان دهنده معرفی محصولات بیشتری از سوی اپل با پنل OLED در آینده است. 

اپل در سال 2018 از آیفون 9 با پنل LCD رونمایی خواهد کرد و بر اساس گفته یکی از تحلیلگران، این محصول فروشی 100 میلیون واحدی را در بازار تجربه می کند. دو نسخه دیگر آیفون، Xs و Xs پلاس قیمت بالاتری نسبت به آیفون 9 خواهند داشت.

با کاهش سفارش پنل های OLED از سوی اپل، ارزش سهام سامسونگ در بازار افت کرد. سامسونگ دیسپلی در سه ماهه گذشته درآمدی برابر با 1.3 میلیارد دلار را کسب کرده بود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا