کشف فسیل 6 میلیون ساله اجداد فیل های امروزی

به تازگی تیمی از باستان شناسان و دیرینه شناسان چینی موفق شدند در ایالات یونن  Yunnan Province در جنوب غربی این کشور ، بقایای فسیل شده نوعی از فیل های باستانی دوران پیش از تاریخی را به دست آورند که به نظر می رسد به اجداد فیل های امروزی تعلق دارد .

این فسیل به گونه ای از فیل ها با نام استگودون  stegodon تعلق دارد که در حدود 6 میلیون سال پیش زندگی می کردند . لازم به توضیح است که  این نژاد باستانی فیل ها منقرض شده اند و برخی از کارشناسان احتمال می دهند فیل های آسیائی امروزی از این نژاد فیل ها نشات گرفته اند .  بر اساس گزارش خبرگزاری شین هوا ، این فسیل روز یک شنبه و طی حفاری های انجام شده در منطقه شوی تانگ با Shuitangba در نزدیکی شهر ژائو تونگ Zhaotong به دست آمد .

در همین رابطه جی ژوئه پینگ Ji Xueping از پژوهشگران این تیم تحقیقاتی و باستان شناس موسسه ایالتی یونن اعلام کرد : " تقریبا تمامی بخش های بدن این فیل باستانی به دست آمده است و تنها بخش هائی از جمجمه و استخوان فک تحتانی این جانور هنوز کشف نشده است . "

لازم به توضیح است که عملیات حفاری در این سایت پیش از تاریخی همچنان ادامه داشته و به گفته کارشناسان ، این نمونه به دست آمده ، از قدیمی ترین نمونه های به دست آمده از این نوع فیل ها است . به باور دیرینه شناسان ، مطالعه و بررسی این  فسیل کشف شده ، می تواند مدارک و اطلاعات جدیدی در مورد نژاد فیل های  stegodons و روند تکامل فیل ها و نحوه بروز تغییرات آب و هوائی در دنیای باستان را به دانشمندان ارائه کند .

لازم به توضیح است که پیش از این و در سال 2007 میلادی نیز یک فسیل مشابه در زمین های کشاورزی این منطقه کشف شده بود . فسیل مورد نظر به صورت تصادفی و به وسیله کشاورزان به دست آمده بود ولی این نمونه جدید به صورت علمی و سالم از زیر خاک خارج شده است .

 

منبع

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا