معرفی برگزیدگان جشنواره بین‌المللی خوارزمی 5 اسفند

به گزارش سیناپرس به نقل از ایسنا،دکتر فرج‌الله در نشست خبری امروز، برگزاری جشنواره بین‌المللی خوارزمی را با اهداف شناسایی و معرفی دانشمندان و پژوهشگران در سطح ملی و بین‌المللی دانست و افزود: با برگزاری این جشنواره در طول 3 دهه 982 طرح برگزیده بنیادی، کاربردی و اختراع و 208 پژوهشگر و دانشمند داخلی و خارجی را به جامعه علمی معرفی کرده است.

وی جشنواره بین‌المللی خوارزمی را شامل بخش‌هایی چون طرح‌های داخلی، طرح‌های خارجی، طرح‌های ایرانیان مقیم خارج، انتخاب طرح موفق در تولید ملی و برگزیده ویژه دانست و اظهار کرد: فراخوان ثبت نام این جشنواره از فروردین ماه سال جاری آغاز شد و تا شهریورماه ادامه داد. از شهریورماه طرح‌های ارسال جمع آوری و به کمیته‌های داوری ارسال شد.

مهنازاده با تاکید بر اینکه در این دوره از جشنواره 377 طرح داخلی و 133 طرح خارجی ارسال شد، ادامه داد: این تعداد طرح در 18 کمیته تخصصی مورد ارزیابی قرار گرفتند که از این تعداد 10 طرح داخلی و 5 طرح خارجی به عنوان برگزیدگان سی‌ویکمین جشنواره بین‌المللی خوارزمی انتخاب شدند.

به گفته وی 133 طرح خارجی از سوی دانشمندان 49 کشور بودند که از این تعداد 5 طرح از کشورهای استرالیا، چین، آلمان، فرانسه و سوئیس برگزیده هستند.

معاون توسعه و فناوری سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران اضافه کرد: طرح‌های پذیرش شده در محورهای پژوهش‌های بنیادی، کاربردی، طرح‌های توسعه‌ای، اختراع و نوآوری در گروه‌های تخصصی مهندسی برق و کامپیوتر، مکانیک،مکاترونیک، فناوری‌های شیمایی، فناوری نانو، مواد، متالورژی و انرژی‌های نو، فناوری اطلاعات، صنایع و مدیریت فناوری، زیست فناوری و علوم پایه پزشکی، کشاورزی و منابع طبیعی، محیط زیست، علوم پایه، عمران، هوافضا، معماری و شهرسازی و هنر، علوم پزشکی بوده است.

وی با اشاره به تسهیلات اعطایی به برگزیدگان این جشنواره خاطرنشان کرد: برگزیدگان این جشنواره علاوه به سازمان سنجش آموزش کشور برای استفاده از امکانات آیین نامه تسهیلات به برگزیدگان علمی برای ورود به دوره‌های تحصیلی بالاتر انتخاب خواهند شد.

مهنازاده با اشاره به طرح برتر تولید ملی توضیح داد: این طرح‌ها از جمله طرح‌های برگزیده دوره‌های قبلی این جشنواره هستند که موفق به تولید انبوه شده‌اند و امسال نیز یک طرح برگزیده موفق در تولید ملی معرفی خواهد شد.

وی به جزئیات برگزیدگان این دوره از جشنواره بین‌المللی خوارزمی اشاره کرد و افزود: طرح‌های برگزیده در حوزه‌های فناوری شیمیایی، برق و کامپیوتر، معماری، کشاورزی و منابع طبیعی، مکانیک، برق و کامپیوتر، زیست فناوری و علوم پایه پزشکی هستند که در محورهای پژوهش‌های بنیادی، کاربردی و توسعه‌ای قرار دارند.

به گفته این مقام مسئول طرح‌های برگزیده خارجی سی‌ویکمین جشنواره بین‌المللی در گروه‌های تخصصی فناوری نانو، زیست فناوری و علوم پایه پزشکی، مواد، متالورژی و انرژی‌های نو، زیست فناوری و علوم پایه پزشکی هستند.

معاون توسعه و فناوری سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی زمان برگزاری این جشنواره را در روز شنبه 5 اسفندماه در سالن همایش‌های صدا و سیما دانست.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا