جایگزینی خودروهای فرسوده مهمترین اقدام دولت برای کاهش آلودگی هوا

به گزارش سیناپرس به نقل از ایرنا، محمدحسین مقیمی روز یکشنبه در کارگروه کاهش آلودگی هوای تهران با اشاره به دستور رئیس جمهوری برای جایگزینی خودروهای فرسوده، افزود: نیاز به تامین منابع مالی یکی از موانع اجرای این طرح است که با دستور رئیس جمهوری حل شده و باید تلاش کنیم طرح به صورت ویژه در تهران عملیاتی شود.

وی، جلب مشارکت مردم را از اقدامات مهم در این زمینه برشمرد و اظهار کرد: این طرح وظیفه سنگینی را بر دوش مسئولان در زمینه تشویق مالکان خودروهای فرسوده قرار داده که صدا و سیما، فرمانداری، راه و شهرسازی، پلیس راهور و شهرداری های استان باید دراین زمینه همکاری جدی د اشته باشند.
استاندار تهران با اشاره به اینکه طرح جایگزینی خودروهای فرسوده بر اساس مصوبه دولت ظرف سه تا چهار سال آینده اجرا می شود، افزود: با نوسازی خودروهای فرسوده 70 درصد مشکل آلودگی هوای تهران حل می شود.
رئیس کارگروه کاهش آلودگی هوای تهران در ادامه این جلسه اظهار کرد: 90 درصد بنزین توزیع شده در تهران دارای استاندارد یورو4 است اما به دلیل فرسودگی خودروها و احتراق نامناسب، دود و آلودگی ایجاد می کند.

* احداث نیروگاه های پاک کلید می خورد
معاون عمرانی استانداری تهران نیز در این جلسه از بررسی طرح احداث نیروگاههای خورشیدی در شهرستان های استان خبر داد و گفت: فرمانداری ری به نمایندگی از سایر فرمانداری ها مسئولیت پیگیری این موضوع و اختصاص زمین مناسب به طرح ساخت نیروگاه های خورشیدی را بر عهده خواهد داشت.
احمد تواهن افزود: با توجه به اینکه آلاینده گوگرد در بنزین توزیعی تهران بیش از حد استاندارد گزارش شده، نمونه برداری از جایگاه های عرضه سوخت (بنزین و گازوئیل) توسط اداره کل استاندارد و اداره کل محیط زیست تا 2 هفته آینده انجام می شود.
وی اظهار کرد: برخورد با کامیون های فرسوده و فاقد معاینه فنی در زمستان امسال سه برابر افزایش یافت که نتیجه آن کاهش 15 درصدی ذرات آلاینده هوا در یک ماه گذشته بوده است.
تواهن با اشاره به تردد پنج برابری خودروها نسبت به ظرفیت ترافیکی پایتخت، گفت: بر همین اساس تمدید ممنوعیت تردد کامیون های آلاینده در شهر تهران تا پایان امسال تمدید شده است.
بر اساس گزارش سایت شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای پایتخت امسال در 103 روز آلوده، 218 روز سالم و 13 روز نیز پاک بوده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا