پدرها بیشتر مرخصی می گیرند!

به‌طور سنتی، وظیفه مراقبت از کودکان بیمار برعهده مادران است؛ اما تغییر در نگرش‌های اجتماعی و شغلی باعث شده که طی سال‌های اخیر، پدران بیشتر این نقش را عهده‌دار شوند.

بر اساس نظرسنجی محققان Evergreen Life از یک هزار پدر و مادر انگلیسی با فرزند زیر 12 سال، 10 درصد این والدین بیش از 10 روز در سال برای مراقبت از فرزندان بیمار خود مرخصی می‌گیرند. والدین با کودکان مبتلابه مشکلاتی مانند آسم، آلرژی و دیابت، 5 برابر بیشتر از سایر والدین مجبور به گرفتن مرخصی‌های بیش از 10 روز هستند.

این تحقیقات نشان می‌دهد، تعداد پدرانی که برای مراقبت از فرزندان خود مرخصی می‌گیرند، بیش از مادران است. پدران به‌طورمعمول در 4 دسته 5-1 روز، 10-6 روز، 15-11 روز و 20-16 روز (در سال) مرخصی می‌گیرند.

هدف از انجام این مطالعه، بررسی اثرگذاری مراقبت از کودکان بیمار بر زندگی والدین بود. نتایج به‌دست‌آمده نشان داد که والدین علاوه بر مرخصی‌های نسبتاً زیاد در سال، با کاهش درآمد نیز مواجه می‌شوند، درحالی‌که درآمد بهتر می‌تواند به رفاه و پوشش خدمات درمانی بهتر برای خانواده منجر شود.

والدین بریتانیایی سالانه مبلغ 231 پوند برای درمان فرزندان بیمار خود هزینه کرده و درعین‌حال، مدت‌زمان زیادی را برای گرفتن نوبت از پزشک اختصاص می دهند. استفاده از فناوری‌های نوین ازجمله اپلیکیشن هایی نوبت‌گیری، به کاهش هزینه‌های درمانی خانواده‌ها کمک می‌کند.

 

 

مترجم: معصومه سوهانی

منبع: telegraph

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا