بیت کوین این مرد 24 ساله را پولدار کرده است

به گزارش سیناپرس به نقل از کلیک،تابستان سال پیش، کینگزلی ادوانی گفت که دارایی‌هایش مانند لپتاپ و هدفون را فروخته و هزاران دلار از حساب بانکی‌اش بیرون آورده است.

پس از دیدن بازگشت سرمایه‌ای که بیت‌کوین می‌توانست داشته باشد، او می‌خواست وارد این بازی شود. ادوانی می‌گوید 34 هزار دلار روی بیت‌کوین و استارتاپ‌های مرتبط با این تکنولوژی سرمایه‌گذاری کرد و با چشم خود دید که چطور سرمایه‌اش در عرض 6 ماه هفت رقمی شد.

در سنی که بیشتر مردم سعی می‌کنند از نردبان شغلی بالا بروند، ادوانی به عنوان مشاور استارتا‌پ‌های مبتنی بر ارزهای دیجیتالی با حقوق صفر دلار کار می‌کند. او بین لندن، نیویورک و سان فرانسیسکو سفر می‌کند و با استارتاپ‌هایی که ممکن است نسل بعدی فناوری بلاک‌چین را بسازند، ملاقات کرده و جلسه می‌گذارد.

ادوانی به بیزنس اینسایدر می‌گوید:

فکر می‌کنم در هیچ نقطه‌ای از تاریخ بشریت، مردم نمی‌توانستند در دهه 20 زندگی خود به روی چنین جنبه‌هایی از تکنولوژی با رشد بالا سرمایه‌گذاری کنند.

بیت کوین که در سال 2008 به وجود آمد، یک سیستم پرداخت است که به مردم اجازه می‌دهد محصولات مورد نیازشان را بخرند و بدون اینکه نامشان به تراکنش پیوند بخورد، پول جابجا کنند. در این میان هیچ بانک یا واسطه‌ای وجود ندارد. تراکنش‌ها روی یک دایرکتوری دیجیتال به نام بلاک‌چین (Blockchain) ذخیره می‌شود.

ادوانی می‌گوید که اولین‌ بار تکنولوژی بلاک‌چین، وی را به مبحث ارزهای دیجیتالی علاقمند کرد.

در سال 2012، یکی از دوستان ادوانی، بیت‌کوین را که برای خرید و فروش داروهای غیرقانونی استفاده می‌شد، به او معرفی کرد. ادوانی پتانسیل و توانایی این تکنولوژی را بطور کامل شناسایی کرد. وی می‌گوید:

این مثل یک شورش علیه اقتصاد سنتی است. ورود بیت‌کوین در سال 2008 درست پس از رکود بزرگ اقتصادی و شروع بحران عظیم مالی، تصادفی نبوده است. شما به بانک‌های متمرکز برای انتقال پول نیاز ندارید، اکنون تکنولوژی‌های بزرگی برای ارسال پول بطور رمزنگاری شده در اختیار شماست؛ تکنولوژی که برخلاف بانک‌ها، سریع‌تر، ارزان‌تر و امن‌تر است.

ادوانی خواندن مقالات حوزه کریپتوکارنسی و رصد بازار از نزدیک را تابستان سال گذشته شروع کرد. وی شانس دوباره‌ای برای شرکت در این بازار برای خود باقی نگذاشت و تمام پس‌انداز و بخشی از حقوقش به عنوان دانشمند داده در یک شرکت کوچک نرم‌افزاری را سرمایه‌گذاری کرد.

ادوانی می‌گوید: هر ماه شدیدا منتظر چک حقوقم بودم و به محض دریافت، آن را سرمایه‌گذاری می‌کردم.

طبق گفته‌های ادوانی، بیشتر ثروت او از سرمایه‌گذاری‌های اولیه‌اش در استارتاپ‌های سر برآورده از دانشگاه‌های برتر مانند استنفورد، کرنل و موسسه تکنولوژی ماساچوست بدست آمده‌ است. آن‌ها عمدتا روی بلاک‌چین‌های پرسرعت که تکنولوژی مرکزی بیت‌کوین و دیگر ارزهای دیجیتال است، کار می‌کنند. او می‌گوید: در زمان اوج، سرمایه‌اش به عددی هفت رقمی رسید که البته با نوسانات بازار تغییر پیدا کرد.

این پسر جوان ماه اکتبر از شغل خود استعفا داد و اکنون به عنوان مشاور سرمایه‌گذاری به نقاط مختلف سفر می کند.

سرمایه گذاری در بیت کوین

این جوان 24 ساله در حال حاضر روی تخت خانه‌ یک هکر در سان‌ فرانسیسکو خوابیده و به کارآفرینان جوان حوزه ارزهای رمزپایه کمک می‌کند و برنامه دارد به طور تمام وقت به این شهر نقل مکان کند.

ادوانی می‌گوید که مشروبات الکلی مصرف نمی کند و زمان‌های آزاد خود را به مدیتیشن و خواندن تحقیقات آنلاین در خصوص ارزهای رمز نگاری شده اختصاص می دهد. وی می گوید:

من تصمیم گرفتم زمان را جلوی کامپیوتر خود بهینه و تقسیم کنم، زیرا از حواس‌پرتی جلوگیری می‌کند. همه غذاهایم را بطور آنلاین سفارش داده و جلوی درب منزل تحویل می‌گیرم. من زمانی را برای خرید مواد غذایی صرف نمی‌کنم، چون این کار نتیجه ای جز هدرفت زمان برایم ندارد. تا آنجا که جا داشته باشد، در زیرزمین زندگی می کنم.

ادوانی معتقد است موفقیتش بستگی به محدود‌ کردن مشغله‌های فکری و تمرکزش دارد. او به اخبار مرتبط با ارزش بیت کوین یا صعود و سقوط این ارز رمزنگاری شده توجهی ندارد و می‌گوید که آخرین مقالات و تحقیقات تکنولوژی پایه و امکانات پول های دیجیتالی را می‌خواند و سعی می‌کند مسیر رسیدن آن‌ها به هم را ترسیم کند.

وی سرمایه‌گذاری در ارزهای رمزپایه را توصیه نمی‌کند، مگر اینکه افراد مانند او به طور عمیق به یادگیری و خواندن مقالات این حوزه علاقه نشان دهند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا