توسعه انرژی الکتریکی از اولویت‌های دانشگاه امیرکبیر

 دکتر احمد معتمدی امروز در نهمین کنفرانس بین‌المللی سیستم‌ها و فناوری‌های الکترونیک قدرت و محرکه‌های الکتریکی، افزود: موضوع این کنفرانس، موضوع مهمی است و برخلاف بسیاری از نشست‌ها که دارای یک موضوع عمومی است، موضوع این نشست در خصوص یکی از موضوعات مهم تخصصی تعریف شده است.

 

وی دانشکده مهندسی برق و گروه قدرت دانشگاه صنعتی امیرکبیر را یکی از قدیمی‌ترین و جزء بهترین‌های دانشگاه امیرکبیر توصیف و اظهار کرد: قدمت این دانشگاه،‌ 60 سال است و قدمت این دانشکده به همین میزان است.

معتمدی با بیان اینکه در آغاز به کار دانشکده مهندسی برق دانشگاه امیرکبیر دو گرایش قدرت و الکترونیک وجود داشت، از این رو این گرایش جزء قدیمی‌ترین گرایش‌های دانشگاه نیز به شمار می‌رود.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اشاره به فعالیت‌های علمی در این دانشکده، ادامه داد: از 17 مقاله برتر دنیا در حوزه برق و الکترونیک تعداد قابل توجهی مربوط به محققان دانشکده برق این دانشگاه است.

وی همچنین با اشاره به تعیین اولویت‌های تحقیقاتی در دانشگاه امیرکبیر، گفت: در برنامه‌های این دانشگاه 5 زمینه به عنوان اولویت‌های دانشگاه تعریف شد که بخش انرژی الکتریکی نیز از جمله این حوزه‌ها است.

معتمدی در عین حال با تاکید بر اینکه در حوزه انرژی نیاز به بازنگری داریم، تاکید کرد: بر این اساس لازم است تا بررسی کنیم در دنیا چه تحولاتی رخ داده است تا بر این اساس بتوانیم در حوزه انرژی اقدام کنیم.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر اضافه کرد: در حال حاضر 3 دانشکده این دانشگاه، در حوزه انرژی فعالیت می‌کنند که از آن جمله می‌توان به دانشکده‌های مهندسی برق، مکانیک و فیزیک اشاره کرد.

وی با تاکید بر لزوم توجه به ایجاد رشته‌های میان رشته‌ای، اضافه کرد: این دانشگاه در این زمینه اقداماتی را صورت داده است و توانستیم با همکاری دانشکده‌ها، رشته‌های میان رشته‌ای را تعریف کنیم که یکی از این حوزه‌ها، حوزه انرژی است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا