سومین دوره مسابقات ملی برنامه نویسی دانشگاه آزاد برگزار شد

دکتر سارا نجف زاده عضو هیات علمی گروه کامپیوتر و مدیر گروه کامپیوتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام روز چهارشنبه در گفت و گو با  ایرنا گفت: این دوره از مسابقات توسط دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام در سطح دانشجویی و دانش آموزی برگزار شد و در طی آن، 30 تیم دانشجویی از 15 دانشگاه کشور و 30 تیم دانش آموزی از 18 مدرسه از مدارس علامه حلی و فرزانگان در تهران شرکت کردند.

نجف زاده گفت: این تیم ها در قالب تیم های سه نفره هستند؛ 8 سوال برنامه ریزی برای آنها طراحی شده بود که به چهار زبان برنامه نویسی، کدنویسی آنها را انجام دادند.
رییس دبیرخانه دائمی مسابقات برنامه نویسی گفت: تیم هایی که بتوانند برنامه بیشتری بنویسند و برنامه های آنها بر اساس نظر داوران با کیفیت بهتری نوشته شده باشند، جایزه دریافت می کنند.
به گفته نجف زاده، برگزیدگان این دور از مسابقات سه تیم دانشجویی و سه تیم دانش آموزی خواهند بود که برای راه یافتن به مسابقات بین المللی باید در دور بعدی مسابقات که توسط دانشگاه شریف برگزار می شود، شرکت کنند.
وی هدف از برگزاری مسابقات ملی برنامه نویسی را گسترش فعالیت های گروهی، علمی و تقویت روحیه رقابت در دانش آموزان و دانشجویان عنوان کرد و گفت: هم اکنون شرکت های مختلف دولتی و خصوصی در این مسابقات شرکت دارند که هم حامی معنوی و مالی این مسابقات هستند و هم رزومه دانش آموزان و دانشجویان را برای جذب جمع آوری می کنند.
به گفته رییس دبیرخانه دائمی مسابقات برنامه نویسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام، این رقابت امروز بعد از ظهر پایان می یابد و نتایج آن نیز امروز اعلام خواهد شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا