باید وفاق ملی را برای حل مشکلات کشور آغاز کنیم

به گزارش  سیناپرس به نقل از ایرنا، دکتر مسعود برومند امروز (سه شنبه) در مراسم افتتاحیه دومین کنگره نوآوری و فناوری سلامت با اشاره به تاریخچه پژوهش های مرتبط با حوزه سلامت در دانشگاه امیرکبیر گفت: این حوزه از نظر ما در مجموعه دانشگاه های صنعتی و فنی و وزارت علوم بسیار مهم است و این دانشگاه ها باید در فناوری های سلامت بیشتر فعالیت داشته باشند.

وی با اشاره به چند رشته ای بودن حوزه فناوری های سلامت ادامه داد: دانشگاه امیرکبیر طی سال های گذشته تفاهم نامه ای با دانشگاه شهید بهشتی منعقد کرد و در نتیجه آن ضمن کار روی فناوری های حوزه سلامت اولین کنگره سال گذشته در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد.
معاون پیشین پژوهش و فناوری دانشگاه امیرکبیر در توضیح اهمیت توجه به فناوری های حوزه سلامت، گفت: سلامت جزو چالش های ملی ما است؛ حوزه ای فرا رشته ای و بین رشته ای و وزارت علوم برای توسعه فناوری و ونوآوری های این حوزه حتما به همکاری دانشگاه های علوم پزشکی نیاز دارد.
وی ادامه داد: فناوری و نوآوری های حوزه سلامت هم در بخش تجهیزات مهم است هم در بخش روش های تشخیص که به تدریج وارد عرصه درمان می شود و همه مردم از آن بهرمند خواهند شد.
برومند با اشاره به اهمیت تبادل تجربیات دانشگاه های علوم پزشکی و فنی و صنعتی در زمینه فناوری های سلامت گفت: این دانشگاه ها باید بیشتر به هم نزدیک شوند، اعضای هیات علمی که در زمینه زیست و مهندسی پزشکی و رشته های مرتبط کار می کنند باید در بیمارستان ها حاضر شوند و به نوعی به یک وفاق ملی برای حل مشکلات کشور برسیم.
معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم تاکید کرد: وزارت علوم برای انجام همه فعالیت های مرتبط با فناوری سلامت آماده همکاری با وزارت بهداشت است و قصد داریم اکوسیستم سلامت را با همکاری همه دستگاه های مرتبط در کشور توسعه دهیم.
دومین کنگره نوآوری و فناوری سلامت امروز و فردا (24 و 25 بهمن) در دانشگاه صنعتی امیرکبیر با همکاری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و در محورهای نوآوری و بومی سازی در حوزه فناوری علوم پزشکی و سلامت ، فناوری های مرتبط با صنایع دارویی و غذایی، تجهیزات آزمایشگاهی، فناوری سیستم های تشخیص و تصویربرداری، تجهیزات و خدمات کاربردی حوزه سلامت و مهندسی پزشکی در سه بخش ایده بازار ، نشست های تخصصی و نمایشگاه با حضور شرکت های دانش بنیان حوزه فناوری سلامت در حال برگزاری است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا