سابقه درخشان پلکستور M8Pe در بنچمارک های حافظه اس اس دی

به گزارش سیناپرس به نقل از کلیک،شاید به دید عموم پردازنده و کارت گرافیک مهمترین بخش ها در تعیین سرعت یک سیستم باشند. اگر دید شما به این مقوله پردازشی است، جواب صحیح است، ولی در سایر موارد، ذخیره سازهای سیستم شما هستند که محدودیت هایی را برایتان ایجاد می کنند.

مدت زیادی است که رایج ترین ذخیره ساز برای کامپیوترها، هارد دیسک های مکانیکی هستند و با حجم های مختلف به وفور در همه جا دیده می شوند. شاید به جرأت می توان گفت که دوره هارد دیسک های مکانیکی به پایان رسیده است و دیگر شاهد تکتولوژی جدید از آنها نخواهیم بود.

همان طور که می دانید این پایان راه ذخیره ساز ها نیست و درایوهای جامد یا همان SSD ها در حال گرفتن سهم بازار از رقیب خسته و کند خود هستند. از حاشیه ها می گذریم و به بررسی بر می گردیم:

در این بررسی قصد داریم تا نگاهی کامل به پلکستور M8Pe بیندازیم.

پلکستور M8Pe

شرکت پلکستور در سال 2009 اولین SSD خود وارد بازار کرد و در حال حاضر یکی از مهمترین تولید کنندگان ذخیره سازهای مبتنی بر SSD شناخته می شود.

در ماه مارس سال 2017 پلکستور سری M8Pe را معرفی و عرضه نمود. M8PeG با حجم 256 گیگابایت در حال حاضر برای بررسی در دسترس ما قرار گرفته است.

پلکستور M8Pe

شاید به دلیل کوچک بودن این SSD، پلکستور از یک بسته بندی تقریباً ساده مقوایی استفاده کرده است. از یک وجه این بسته بندی می توانید محصول را درون یک پوشش پلاستیکی مشاهده کنید. علاوه بر ذکر نام و ججم، نشان های 5 سال گارانتی، فناوری TrueSpeed، TrueProtect و پشتیبانی از فناوری NVM Express را نیز مشاهده می کنید.

در قسمت پشت بسته بندی هم مشخصات فنی به طور کامل ذکر شده است.

در نگاه اول یک SSD با هیت سینک آلومینیومی با ترکیب رنگ قرمز و مشکی با ابعاد 74*22*4 میلیمتر با رابط M.2، ظاهر گیمینگ خود را به رخ می کشاند.

پلکستور در تولید M8Pe از جدیدترین کنترلر Marvell با نام 88SS1093 استفاده می کند که این چیپ از پردازنده 3 هسته ای ARM Cortex A5 با حداکثر سرعت 500 مگاهرتز استفاده کرده و به سادگی می تواند فرامین مختلفی از جمله کنترل خطا و استفاده از رابط های نرم افزاری را پیاده سازی کند.

همچنین پلکستور M8Pe از حافظه فلش NAND از نوع MLC با ظرفیت 128 گیگابایتی 15 نانومتری ساخت TOSHIBA ، به نام TH58TFT0JFLBAEF استفاده کرده است. متوسط طول عمر این چیپ ها بیش از 2,400,000 ساعت است و این چیپ های با کیفیت از نوع non-violate هستند و با قطع یا وصل شدن برق اطلاعات آنها از بین نمی رود.

همچنین در مدل 256 گیگابایتی یک چیپ حافظه LPDDR3 ساخت NANYA با نام NT6CL128M32BM-H2 با ظرفیت 512 مگابایت، به عنوان حافظه کش میان کنترلر و حافظه ها نیز وجود دارد.

تا اینجا به مشخصات کلی این SSD پرداختیم، حال وقت آن است که به صورت واقعی آن را مورد سنجش قرار داده و ببینیم که کیفیت این محصول در عمل چگونه است.

پلکستور M8Pe

پلکستور M8Pe

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا