سکته مغزی دومین علت مرگ‌ و میر

حسین پاکدامن رئیس انجمن علوم اعصاب ایران در حاشیه بیست‌ و دومین کنگره بین‌المللی مغز و اعصاب ایران در گفتگوی اختصاصی با باشگاه خبرنگاران درخصوص علت برپایی این کنگره اظهار کرد: اولین علت مواجهه افراد در سنین مختلف به پزشک سر درد است، همچنین دومین علت مرگ‌ومیر سکته‌های مغزی گزارش شده است.
 
وی ادامه داد: آلزایمر بیماری شایع دیگری است که با افزایش سن ارتباط مستقیمی دارد. بطوری که در 65 سالگی، 5 درصد افراد جامعه مبتلا به آلزایمر می‌شوند و در 85 سالگی بیش از یک سوم افراد مبتلا به آلزایمر هستند.
 
پاکدامن افزود: زمانی که امید به زندگی در کشور بالا برود، تعداد مبتلایان به آلزایمر هم افزایش پیدا می‌کند.
 
رئیس انجمن علوم اعصاب ایران آماری از مبتلایان به بیماری‌های مختلف مغز و اعصاب در کشور ارائه داد و گفت: درحال حاضر حدود 700 هزار نفر بیمار مصروع در کشور داریم و حدود 72 هزار نفر هم مبتلا به ام اس در کشور وجود دارد.
 
پاکدامن به پیشرفت‌های انجام گرفته در درمان انواع بیماری‌های مغز و اعصاب هم اشاره کرد و گفت:طی 2-3 دهه اخیر پیشرفت‌های زیادی در تشخیص و درمان بیماری‌های مغز و اعصاب صورت گرفته است، بطوری که بسیاری از این بیماری‌ها که قبلا غیر قابل درمان بودند در حال حاضر درمان پذیر هستند.
 
وی درباره هدف از برپایی این کنگره گفت: آشنا کردن و ارائه آخرین روشهای تشخیص و درمانی در بیست‌ و دومین کنگره بین‌المللی علوم اعصاب از اهداف اصلی برپایی این کنگره است. ضمن اینکه تبادل نظر با صاحب نظران علوم اعصاب از سراسر دنیا می‌تواند در زمینه‌ آشنایی هرچه بیشتر متخصصین داخل کشور با این علم و روشهای نوین تشخیصی و درمانی موثر باشد.
No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا