زمان بندی ارائه سخنرانی ها و برگزاری پنل های تخصصی

در این جلسه، درخصوص برگزاری نشست خبری، برنامه حضور سخنرانان کلیدی، برگزاری پنل های تخصصی و تهیه کتاب همایش، بحث و تبادل نظر شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، معاون قوه قضائیه، و معاون اول رییس جمهور، سخنرانان کلیدی نخستین همایش جنبه های حقوقی فناوری اطلاعات و ارتباطات خواهند بود.

گزارش کمیته علمی همایش

دکتر بهزاد پورسید، رییس شورای سیاست گذاری همایش در این جلسه، به تعداد مقالات دریافتی اشاره کرد و گفت: از 50 مقاله ارسال شده به دبیرخانه همایش، 33 مقاله برای ارائه شفاهی انتخاب شده اند؛ البته این آمار احتمالا در نهایت به 38 مقاله افزایش خواهد یافت.

دکتر پورسید افزود: همچنین چند مقاله نیز صرفا برای چاپ در مجموعه چکیده مقالات تأیید شده اند که در مجموع، تعداد مقالات به 45 مقاله افزایش می یابد.

براساس مصوبه شورای سیاست گذاری همایش، چکیده مقالات تأیید شده از سوی کمیته داوری، در کتابچه همایش منتشر خواهند شد. کتابچه همایش حاوی مصوبات اخیر مجلس و دولت در حوزه فناوری اطلاعات، چکیده مقالات، و متن پیش نویس های 5 لایحه پیشنهادی (تراکنش های الکترونیکی، حکمرانی الکترونیکی، شناسه های الکترونیکی، حمایت داده ها و حریم خصوصی در فضای مجازی، مسئولیت ارائه دهندگان خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات) خواهد بود.

همچنین نویسندگان تا 15 فرودین 97 فرصت دارند، مقالات خود را تکمیل و برای چاپ در کتاب همایش ارائه کنند.

نشست خبری نخستین همایش جنبه های حقوقی فناوری اطلاعات و ارتباطات با حضور اصحاب رسانه نیز در تاریخ یکشنبه 29 بهمن از ساعت 12- 9 در محل سازمان فناوری اطلاعات ایران برگزار می شود.

راه اندازی کانال اطلاع رسانی به منظور دریافت نظرات افراد حاضر در همایش در خصوص 5 لایحه پیشنهادی، از دیگر مصوبات امروز شورای سیاست گذاری نخستین همایش جنبه های حقوقی فناوری اطلاعات و ارتباطات بود.

شایان ذکر است، نخستین همایش جنبه های حقوقی فناوری اطلاعات 5 و 6 اسفند 96 برگزار خواهد شد.

 

 

گزارش: معصومه سوهانی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا