56 داروی گیاهی تحت پوشش بیمه قرار گرفته است

به گزارش ایرنا از دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، محمدحسن عصاره افزود: با حمایت های این ستاد تعداد داروها و فرآوردهای گیاهی تولید شده در کشور در بخش انسانی از حدود 800 قلم در اول سال 93 به 1149 قلم و تعداد داروهای گیاهی مورد استفاده در دامپزشکی از حدود 20 قلم در این مدت به حدود 50 قلم رسیده است.

وی اظهار کرد: یکی از اهداف سند ملی گیاهان دارویی و طب سنتی، کسب سهم 20 درصد ارزش بازار داروی انسانی و دامپزشکی کشور در سال 1404 توسط محصولات تأیید شده مبتنی بر داروهای گیاهی و محصولات طبیعی می باشد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: تهیه و تدوین پیش نویس سند ملی گیاهان دارویی و طب سنتی از سال 89 در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری آغاز شد و بصورت سند پیشنهادی به ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور ارائه گردید.

وی افزود: این سند پیشنهادی پس از چند جلسه بررسی در ستاد راهبری اجرای نقشه جامع تأیید و برای تصویب نهایی به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه گردید که شورای عالی انقلاب فرهنگی در ابتدای سال 1392 این سند را تصویب کرد و هم اکنون با ابلاغ رئیس جمهور این سند لازم الاجرا است.

در این جلسه که به بررسی اقدامات ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی در راستای اجرایی شدن سند ملی گیاهان دارویی و طب سنتی اختصاص داشت، گزارش این ستاد توسط دبیر آن ارائه شد.

جلسه 167 کارگروه مشورتی ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور، به ریاست دکتر منصور کبگانیان قائم مقام این ستاد در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا