نخستین خودروی فضایی از زمین رویت شد

ماجرای خودروی ایلان ماسک که به همراه موشک فالکن هوی به فضا ارسال شد، موضوع جدیدی نیست ولی برای نخستین بار تصاویری از این خودرو در فضا به ثبت رسیده است و در رسانه‌های جهانی منتشر شده است. البته تصویری که در ابتدای خبر مشاهده کردید، تصویری است که ایلان ماسک در شبکه‌های اجتماعی منتشر ساخته و یک تصویر ساختگی با اهداف تبلیغاتی بوده است ولی تصویری که در میانه این خبر می‌بینید، لحظه دقیق شکار تصویر خودروی تسلا در فضا است.

پروژه تلسکوپ مجازی که اجازه می‌دهد تا با کمک دسترسی اینترنت، از طریق یک گروه از تلسکوپ‌های روباتیک بتوان به تصاویر مناسبی از فضا دست پیدا کرد، یابنده این خودرو در فضا بوده است. این تصاویر به‌شدت در شبکه اجتماعی مانند اینستاگرام سروصدا به پا کرده است و حتی تصویر آن در شبکه اجتماعی توییتر، بارها به اشتراک گذاشته‌شده است.

این تصویر نشان می‌دهد که خودروی تسلا به‌شدت براق به نظر می‌رسد و در طول فضا در حال حرکت است. این تصویر در حقیقت یکی از 54 تصویری است که در قالب یک تصویر Gif به رسانه‌ها راه پیدا کرده است و نشان می‌دهد که این خودرو در فضا نیز با سرعتی بالا در حال طی مسیر است.

راننده این خودرو که استارمن یا مرد ستاره‌ای نام دارد، یک لباس خالی فضانوردی است و نام آن نیز با الهام گیری از شعر یک خواننده برجسته به نام دیوید بوئی تعیین شده است. به‌این‌ترتیب نخستین خودروی خارج از زمین، توانسته است به سوژه اول رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی بدل شود که این امر تبلیغی ویژه برای تسلا و اسپیس اکس است.

منبع: Cnet

ترجمه: احمد محمد حسینی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا