سرخک سیستم ایمنی کودکان را تا سه سال ضعیف نگه می دارد

به گزارش ایرنا از ساینس، ویروس سرخک سبب ضعیف شدن سیستم ایمنی کودک می شود و زمینه را برای ابتلا به انوع بیماری های عفونی فراهم می کند. محققان تا قبل از این مطالعه بر این باور بودند که تضعیف سیستم ایمنی ناشی از ویروس سرخک، یک یا دو ماه طول می کشد؛ در حالی که مطالعات جدید نشان می دهد سیستم ایمنی بدن کودک تا سه سال پس از سرخک، ضعیف می ماند. 

ویروس سرخک به حافظه سیستم ایمنی بدن حمله می کند و سبب سرکوب سیستم ایمنی برای مدت سه سال می شود.

گرچه اعلام شده بود که این ویروس در سال 2000 میلادی در آمریکا ریشه کن شد؛ ولی در سال گذشته 604 مورد سرخک توسط مرکز کنترل بیماری در آمریکا تایید شد که به گزارش همین سازمان، این تعداد از سال 2000 تاکنون بی سابقه بوده است؛ این درحالیست که اکثر مردم بر این باورند که سرخک بیماری مربوط به گذشته است و امکان ابتلا به آن وجود ندارد. 

سرخک از تماس مستقیم با ترشحات بینی و گلوی فرد مبتلا بوجود می آید. همچنین می تواند از طریق هوا و همچنین اشیای آلوده به ترشحات فرد آلوده نیز منتقل شود. 

به گزارش سازمان بهداشت جهانی، سرخک یکی از مسری ترین بیماری هایی است که به آسانی منتقل می شود. 

باوجود واکسن تزریقی موثر سرخک، در سال 2013 میلادی، 145 هزار و 700 نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست دارند که بیشتر قربانیان کودک بودند. عدم واکسیناسیون در برابر سرخک، مهمترین عامل بروز این اپیدمی است.
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا