بهار فناوری در المپیک زمستانی پیونگ یانگ

پیش‌نمایش مجازی المپیک، اتفاقی تاریخی

موزه ملی علوم شهر «دائجون» کره جنوبی که درحقیقت قطب اصلی فن‌آوری این کشور به شمار می‌رود، در روز 19 ژانویه امسال، پیش‌نمایشی از بازی‌های زمستانی المپیک 2018 پیونگ‌یانگ را به‌صورت واقعیت مجازی ارائه کرد.

فن‌آوری این پیش‌‌نمایش، یکی از عجیب‌ترین اتفاقات تاریخ به حساب می‌آید. فناوری‌ای که می‌توان آن را سرآغاز نسلی جدید از فناوری در جهان دانست و به عنوان فناوری اصلی المپیک زمستانی 2018 به کار گرفته شد.

 

چطور ببینیم؟

تماشای بازی‌های این دوره از رقابت‌های المپیک زمستانی به سهولت توسط سروس‌های اینترنتی قابل تماشا هستند. سرویس‌هایی مانند “Hulu”, “Youtube TV”, “Sling TV”, “DirecTV Now”, “PlayStation” که همگی آن‌ها قابلیت تماشای رایگان بازی‌ها به مدت محدود را نیز دارند. از نمونه امکانات این سرویس‌های نمایش‌دهنده بازی‌ها این است که اگر کسی قصد پرداخت هزینه برای تماشای مسابقات را داشته باشد، Youtube TV امکان استفاده از این سرویس را برای مدت زمان 14 روز در اختیار او قرار می‌دهد.

 Hulu با یک رابط کاربری خاص به تماشاگر امکان انتخاب و دنبال کردن رشته مورد علاقه اش و ضبط آن را می دهد. 

 

اینترنت نسل پنج

باوجود آن‌که به‌طور عادی پرسرعت‌ترین اینترنت خانگی با میانگین سرعت 28.6 مگابیت در ثانیه در اختیار مردم کره جنوبی قرار دارد، این کشور برای اولین بار در جهان و در طول برگزاری بازی‌های المپیک زمستانی امسال، نسل پنجم خدمات مخابراتی و ارتباطی (5G) را که سرعتی 20 برابر اینترنت نسل چهار دارد، در دسترس تماشاگران این رقابت‌ها قرار می‌دهد.

این شبکه ارتباطی توسط شرکت «اینتل» راه‌اندازی شده است و پیش‌بینی می‌شود که کاربران آن بتوانند تجربه اتصال به شبکه اینترنت بی‌سیم را با میانگین سرعت 100 مگابیت در ثانیه داشته باشند.

راه اندازی سرویس آزمایشی نسل پنجم اینترنت 5G در جریان بازی‌ های المپیک زمستانی کره جنوبی

 

دوپینگ با صفر و یک

شرکت سامسونگ، بزرگترین شرکت فناوری کره جنوبی که همزمان به عنوان بزرگترین تولیدکننده محصولات الکترونیکی جهان نیز شناخته می‌شود، لباس‌هایی برای شرکت‌کنندگان مسابقات اسکیت سرعتی روی یخ تدارک دیده است که شامل انواع و اقسام حسگرهای هوشمند هستند. حسگرهای این لباس‌ها این امکان را به مربی‌ها می‌دهند که به‌صورت لحظه به لحظه در جریان تمام حرکات بدن ورزشکار قرار بگیرند و اطلاعات مربوط به آن را بلافاصله دریافت کنند.

 

شب پرستاره المپیک 2018

شرکت «وانتابلک» سازنده تیره‌ترین ماده‌ای است که تاکنون توسط بشر ساخته شده است. این ماده ابزار کار یک معمار انگلیسی در المپیک زمستانی 2018 قرار گرفته است که قصد دارد با استفاده از آن نمای یک ساختمان را کاملاً بپوشاند. بعد از آن است که با ایجاد نقاطی روشن روی این سطح کاملاً سیاه، در هنگام روز نمای ساختمان را به آسمان شبی پرستاره تبدیل خواهد کرد.

تیره ترین ساختمان جهان در المپیک 2018 پیونگ یانگ

 

قطار هوشمند دیجیتالی

شرکت «هیوندای» سازنده خط آهن قطار پرسرعتی است که بین دو شهر سئول و پیونگ‌چانگ کشیده شده است. طبق اعلام دولت کره جنوبی، اجرای این پروژه 2.7 میلیارد پوند هزینه در بر داشته که در ماه نوامبر گذشته با موفقیت به اتمام رسیده است.

سرعت قطارهایی که قرار است روی این خط آهن حرکت کنند، میانگینی برابر 300 کیلومتر بر ثانیه دارد. به این ترتیب، فاصله بین دو شهر سئول و پیونگ‌یانگ در مدت زمان 69 دقیقه طی می‌شود. طی این فاصله با قطارهای عادی این کشور، 3 ساعت زمان می‌برد.

قطار پرسرعتی که فاصله دو شهر سئول و پیونگ یانگ را در 69 دقیقه طی می کند

 

کره جنوبی کشوری است که جهان نام آن را 30 سال پیش، زمانی که بازی‌های المپیک در این کشور برگزار شد، شنید. اما امروز تنها با گذشت 30 سال، کره جنوبی قطب فنناوری جهان به حساب می‌آید. این مرکز جهانی فناوری در این دوره از رقابت‌های المپیک، شگفتی‌های بسیاری برای ارائه به دنیا در اختیار دارد.

 

 

 
No tags for this post.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا