بهبود نتایج لقاح خارج رحمی با بررسی تغییرات بافت آندومتر

 با توجه به اینکه آندومتر بافتی بسیار پویا و متغیر است که قدرت تغییرات دوره ای در پاسخ به هورمون های استروئیدی تخمدان را دارد و هدف نهایی این تغییرات ایجاد شرایط پذیرش مناسب برای لانه گزینی جنین در مرحله بلاستوسیت است، بررسی عملکرد و ارزیابی بالینی پذیرش آندومتر می تواند به موفقیت هرچه بیشتر روش های کمک باروری و درمان زوجین نابارور کمک کند.

مطالعه ای که در زمینه بررسی تغییرات بافت آندومتریوم انسان در طول پنجره زمانی لانه گزینی جنین و زمان حداکثری پذیرش آندومتر رحم صورت گرفته است، نشان می دهد پذیرش نامناسب آندومتر سبب شکست حدود دو سوم از موارد لانه گزینی های جنین می شود.
بنابراین در این مطالعه درک فیزیولوژی، عملکرد و ارزیابی بالینی از پذیرش آندومتر و مولکول ها و عوامل دخیل در این پذیرش، بررسی شده است که می تواند در موفقیت هرچه بیشتر روش های لقاح خارج رحمی موثر باشد.

اطلاعات تکمیلی در این زمینه، در اولین کنگره بین المللی تولیدمثل از دوم تا چهارم خرداد ماه سال جاری در مرکز همایش های رازی ارایه می شود.گروه های هدف که در این کنگره به آنها امتیاز بازآموزی تعلق خواهد گرفت متخصصین زنان، مامایی، اورولوژی، جنین شناسی، پزشکان عمومی، دامپزشکان، گرایش های علوم پایه پزشکی، زیست شناسی، علوم آزمایشگاهی و پاتولوژی هستند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا