بازار بزرگ انرژی کشور نیاز به فعالیت های بیشتر علمی و پژوهشی دارد

 دکتر محمد فرهادی روز سه شنبه در مراسم آغاز به کار بیست و سومین کنفرانس ملی مهندسی برق در دانشگاه صنعتی شریف اظهار داشت: وزیر علوم گفت: حدود 280 هزار دانشجو در کشور در رشته مهندسی برق در حال تحصیل هستند که این تعداد دانشجو زمینه فعالیت های بیشتر علمی و تحقیقاتی را در کشور می طلبد. چرا که دانشجویان این رشته افرادی مطلع هستند و اگر به شایستگی از آن ها استفاده شود در جهت رشد وتوسعه کشور می توانیم گام های موثری برداریم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: بازار انرژی ایران برای سرمایه گذاری در تولید آمادگی فراوان دارد و در صورت استفاده صحیح ازاین سرمایه ها در زمینه دفاع، رشد و توسعه استفاده کند.

وی با تاکید بر لزوم گسترش زمینه های مختلف رشته مهندسی برق از جمله الکترونیک و کامپیوتر در زمینه مهندسی پزشکی کشور اظهار داشت: امروزه حد و مرزی در زمینه علوم مختلف وجود ندارد وباید بتوانیم همکاری بین رشته ها را افزایش دهیم.

فرهادی گفت: رشته پزشکی امروزه در کشور تنها پزشکی سنتی و کلاسیک نیست بلکه رشته مهندسی پزشکی و پزشکی و صنعتی نیز در آن اضافه شده است که باید از این زمینه استفاده شده است.

وزیر علوم با بیان اینکه رشته مهندسی برق و الکترونیک به خوبی رشد کرده گفت: امروزه از سلولهای زیستی برای فناوری کامپیوتر استفاده می شود و این خود به معنای استفاده از رشته مهندسی برق در رشته های مختلف پزشکی است. از این رو باید از پیشرفت های علم مهندسی برق در زمینه های پزشکی بیشتر بهره ببریم.

فرهادی با اشاره به برگزاری بیست وسومین کنفرانس ملی مهندسی برق اظهار داشت: این کنفرانس یکی از قدیمی ترین و بزرگترین گردهمایی های علمی با قدمت 23 ساله است . وی همچنین با اشاره به ظرفیت های دانشگاه صنعتی شریف در رشته مهندسی برق گفت: این دانشگاه شش درصد دانشجویان رشته مهندسی برق را آموزش می دهد که عمده آنها در زمره افراد باهوش جامعه قرار دارند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا