سامسونگ پردازنده مخصوص ارزهای دیجیتالی می سازد

به گزارش سیناپرس به نقل از کلیک،شرکت سامسونگ به تازگی توانست در زمینه تولید چیپ های تلفن همراه، اینتل را شکست دهد (سامسونگ الکترونیک بزرگترین شرکت سازنده تراشه در جهان شد). حال این شرکت کره ای قصد دارد با چیپ های ASIC خود که مختص معدن کاوی ارزهای رمزپایه از قبیل بیت کوین (Bitcoin) و اتر (Ether) است، همه را شگفت زده کند. بد نیست بدانید ایسیک (ASIC) مخفف مدارهای مجتمع با کاربرد خاص است که برای افزایش کارایی و توان پردازشی در چیپست برخی از دستگاه های دیجیتال مورد استفاده قرار می گیرد.

سخنگوی سامسونگ از افشای اطلاعات بیشتر به سایت Techcrunch سر باز زد. این موضوع در حالی در رسانه های خارجی مطرح شد که پیش تر رسانه های کره ای از همکاری سامسونگ با یکی از شرکای چینی در زمینه توزیع محصولاتش خبر دادند.

سامسونگ در حال حاضر چیپ های مخصوص GPU با ظرفیت حافظه بالا تولید می کند که سکان پردازش های گرافیکی رایانه ها را به خوبی به دست می گیرند و از پس استخراج ارزهای دیجیتالی بر می آیند.

اکنون سامسونگ با تولید چیپ مخصوص استخراج ارزهای دیجیتالی در نظر دارد وارد رقابتی سخت با شرکت های چینی Bitmain و Canaan Creative‌ شود. لازم به ذکر است که این دو شرکت از شرکای تجاری شرکت تایوانی TSMC که در زمینه تولید قطعات نیمه رسانا فعالیت دارد، محسوب می شوند.

اینکه شرکت سامسونگ الکترونیک قصد دارد در کجای این معادلات تجاری جا خوش کند، هنوز معلوم نیست، اما به نظر می رسد با رقابت سخت دو غول کره ای و تایوانی در بازار رقابتی ارزهای دیجیتال روبه رو باشیم. از طرفی، تا رسانه ای شدن چیپ مخصوص استخراج ارزهای دیجیتالی شرکت سامسونگ راه زیادی باقی مانده چرا که اخبار مبنی بر سود 69 میلیارد دلاری این شرکت از فروش تراشه های گوشی کماکان تیتر اول محافل خبری و رسانه های مجازی را به خود اختصاص داده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا