نبود خدمات بیمه ای یکی از مهمترین مشکلات بیماران سکته مغزی

 به گزارش ایرنا ،دکتر عسگر قربانی در بیست و دومین کنگره بیماری های مغز و اعصاب ایران با بیان اینکه در کشور آماری از وقوع سکته های مغزی نداریم در جمع خبرنگاران افزود: سکته مغزی دومین علت مرگ و میر در جهان محسوب می شود.

این متخصص مغز و اعصاب با بیان اینکه سکته مغزی شایع ترین علت از کار افتادگی است، اظهار کرد: از سال 1996 نحوه درمان سکته مغزی ها در جهان تغییر اساسی داشته است که این اقدام با تزریق آمپول RTPA پس از سکته مغزی به کمک بیماران آمده و وضعیت درمان آنان را بهبود داده است .

قربانی اظهار کرد: یکی از مهمترین مشکلات بیماران سکته مغزی نبود خدمات بیمه ای در کشور است به طوری که تهیه این آمپول برای هر فرد بیماری هزینه های بسیار زیادی را بر خانواده و جامعه تحمیل خواهد کرد.

متخصص مغز و اعصاب با بیان اینکه ترزیق این آمپول در بیماران سکته مغزی بسیار مهم است اظهار کرد: ترزیق این آمپول در 3 ساعات اول سکته مغزی به ازای هر سه بیمار جان یک بیمار را نجات می دهد و به ازای 3 تا 30/4 ساعت از هر 14 نفر جان یک نفر را نجات می دهد.

قربانی بابیان اینکه زمان طلایی برای ارایه خدمات به بیماران سکته مغزی 3 تا 30/4 ساعت است گفت: استفاده از زمان طلایی و ارایه خدمات ویژه به بیماران که دچار سکته مغزی در درمان بسیاری با اهمیت است .وی ادامه داد:بر اساس آمارهای جهانی سالانه حدود 150 تا 200 هزار نفر دچار سکته مغزی می شوند که به طور متوسط از این تعداد 10 تا 15 درصد جان خود را از دست می دهند.

وی یاد آور شد:در بیست و دومین کنگره بیماری مغر و اعصاب یکی از چالش ها، سکته مغزی در ایران است که مورد تبادل افکار بین متخصصان قرار می گیرد.قربانی اضافه کرد آمار ها نشان می دهد که مرگ و میر ناشی از سکته مغزی در کشورهای پیشرفته به طور چشمگیری کاهش یافته است به طوری که رتبه مرگ و میر در بیماران سکته مغزی در کشورهای پیشرفته به علت اقدامات درمانی سریع و مناسب از سوم به رتبه چهارم رسیده است.
قربانی اضافه کرد: افرادی که دچار سکته های مغزی می شوند حدود 50 تا 60 درصد دچار فلج و از کارافتادگی می شوند که نیازمند ارایه درمان های خاص از جمله خدمات توانبخشی برای ادامه زندگی هستند. بیست و دومین کنگره مغز و اعصاب ایران از امروز تا 25 اردیبهشت ماه در هتل المپیک در حال برگزاری است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا