با دوربین‌های لیزری پشت دیوار را هم ببینید

به گزارش سیناپرس به نقل از ایسنا،اگرچه امروزه بسیاری از کاربران از ویژگی‌ها و قابلیت‌های دوربین موجود در تلفن‌ همراه شگفت‌زده می‌شوند، اما کارشناسان معتقدند که در چند نسل آینده تلفن‌های هوشمند به امکانات جدیدی از جمله دوربین لیزری با قابلیت مشاهده فضای پنهان پشت اجسام مجهز خواهند شد.

پروفسور استفان مک لافلین، متخصص فناوری کوانتوم از دانشگاه "هریوت‌وات"(heriot-watt) گلاسگو در اسکاتلند معتقد است که در شرایط فعلی سطح دانش لیزری شرکت‌های تولیدکننده دوربین و شرکت‌های تحقیقاتی تا حدی پیشرفت داشته که انتظار می‌رود به زودی باید منتظر ورود این نسل از دوربین‌ها چه به صورت تک کاربره و چه به صورت ترکیبی در گوشی‌های هوشمند باشیم.

وی در ادامه افزود: در نسل آینده دوربین‌های لیزری احتمالا علاوه بر محاسبات رایانه‌ای برای پردازش و کیفیت بهتر عکس، محاسبات رایانه‌ای جدید نیز افزوده خواهد شد. مثلا رایانه با توجه به زاویه منبع نور و نحوه پراکندگی نور، قادر به تشخیص اشیاء یا افراد پنهان در زوایا خواهد شد.

یکی از مهمترین راهبردهای اخیر شرکت‌های تولیدکننده دوربین تغییر دیدگاه در مهندسی ساخت است. در واقع شرکت‌های بزرگ به جای تمرکز بر روی ساخت حسگرها با پیکسل بیشتر بر روی روش‌های ادغام تصویرسازی و پردازش رایانه‌ای متمرکز شده‌اند.

این فناوری در نهایت به مرحله‌ای خواهد رسید که با پردازش منبع نور، جهت شکستگی نور، اجسام تداخل‌کننده در مسیر نور، می‌توانند اجسام را در مه غلیظ، پشت دیوار و یا حتی درون بدن انسان را نیز مشاهده کنند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا