موتور برقی که سروصدای خاصی تولید نمی کند

به گزارش سیناپرس یبه نقل از مهر، شرکت کیک موفق به تولید موتور برقی تازه ای شده که سروصدای خاصی تولید نمی کند و می تواند بدون آسیب زدن به محیط زیست و تولید دود و آلودگی در زمین های ناهموار حرکت کند.

این موتور که کالک نام دارد در کنار عملکرد خوب، وزن کمی هم دارد و در راستای تحقق هدف به صفر رساندن تولید آلاینده های زیست محیطی ناشی از انتشار سوخت های فسیلی تولید می شود.

در این موتور از یک شاسی منحصر به فرد و موتور پیشرفته ای موسوم به‌ IPM استفاده شده که باعث می شود سرعت آن به حداکثر ۸۰ کیلومتر در ساعت برسد. با توجه به برقی بودن این موتور، در آن خبری از دنده و کلاچ نیست.

وزن این موتور حدود ۷۰ کیلوگرم است که تقریبا نصف موتورسیکلت های معمولی است. این موتورسیکلت با یک بار شارژ باتری می تواند حداکثر ۸۰ کیلومتر را طی کند. در این موتور سه حالت رانندگی پیش بینی شده که عبارتند از اکتشاف برای حرکت در مسیرهای دشوار و صعب العبور با سرعت حداکثر ۴۵ کیلومتر در ساعت، حالت کاوش برای مسیرهای طولانی تر و کم و بیش عادی و در نهایت حالت هیجان برای حرکت با حداکثر سرعت در مسیرهای جاده ای معمولی. پیش فروش این موتور با قیمت ۱۴۰۰۰ دلار از مدتی قبل آغاز شده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا