همکاری چینی ها با شرکتهای دانش بنیان ایرانی

سروش علیمرادی در مراسم اختتامیه یازدهمین جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی و اولین المپیاد دانشجویی طرح کسب و کار در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد،  گفت: در این جشنواره ۲۰۰ طرح دانشجویی کسب و کار و ۱۰۰ طرح در بخش آزاد داشتیم که در هر بخش سه نفر کاندید شدند.

دبیر یازدهمین جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی با بیان اینکه امسال ۲۵۰ متقاضی برای شرکت در جشنواره وجود داشتند، افزود: در این دوره ۹۷ متقاضی موفق به ثبت نام شدند که از این تعداد ۷۵ متقاضی شرکت دانش بنیان بودند و پس از ارزیابی های حضوری آنها تنها ۲۵ شرکت به مرحله داوری جشنواره راه یافتند.

علیمرادی با اشاره به ویژگی های منحصر به فرد جشنواره شیخ بهایی گفت: ارزیابی حضوری و بعد آموزشی از ویژگی هایی است که جشنواره شیخ بهایی را از دیگر جشنواره ها متمایز ساخته است .وی بیان کرد: در بخش بورس ایده ، ۳۵ طرح در جشنواره مستقر شد که در این راستا ۲۵ مذاکره در این بخش شکل گرفت.

دبیر جشنواره شیخ بهایی گفت:  چندین شرکت چینی در حوزه محیط زیست در این جشنواره شرکت و تلاش کردند با شرکت های داخلی ارتباط برقرار کنند در نتیجه این تعاملات ۲۹ مذاکره با کشورهای چینی شکل گرفت.

وی گفت: در رویداد فناوری شیخ بهایی از ۱۷ شرکت نوپا، ۵ شرکت به رویداد جهانی «اسلاش» راه یافتند.

به گزارش مهر، رویداد اسلاش هر ساله در کشور فنلاند برگزار می شود و طی آن شرکتهای دانش بنیان و صاحبان ایده با یکدیگر به رقابت می پردازند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا