کدام درست است؛ هزار میلیارد، تریلیون، تریلیارد یا گزینه انحرافی؟

به گزارش سیناپرس به نقل از خبرآنلاین، واژه «billion» در ادبیات انگلیسی معادل یک میلیون‌میلیون (۱۰۱۲) یا هزار میلیارد است؛ درحالی‌که آمریکایی‌ها این واژه را برای تعریف «یک میلیارد» (۱۰۹) یا ۱٬۰۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰ استفاده می‌کنند.

به همین ترتیب، انگلیسی‌ها واژه «trillion» را برای نمایش یک میلیون‌میلیون‌میلیون (۱۰۱۸) استفاده می‌کنند؛ درحالی‌که آمریکایی‌ها از آن برای نمایش یک میلیون‌میلیون (۱۰۱۲) یا هزار میلیارد بهره می‌برند.

هرچند پس از توسعه اینترنت و گسترش فضای مجازی، عموم کاربران حتی در خود کشور انگلیس از همان معادل‌های آمریکایی استفاده می‌کردند؛ اما درنهایت «بنیاد واژه‌نامه آکسفورد» رسما پذیرفت که از همان تعریف‌های آمریکایی برای «billion» و «trillion» استفاده کند. در زبان فارسی واژه «میلیارد» به جای «بیلیون» استفاده می‌شود؛ اما «تریلیون» آن‌قدرها رایج نیست و در ادبیات رسمی به جای آن از عبارت «هزار میلیارد» استفاده می‌شود.

در ادبیات انگلیسی واژگان دیگری مانند «quadrillion» و «quintillion» هم وجود دارد که به‌ترتیب برای نمایش اعداد ۱۰۲۴ و ۱۰۳۰ استفاده می‌شد؛ اما طبق تعریف جدید برای نمایش اعداد ۱۰۱۵ و ۱۰۱۸ به کار خواهند رفت. واژگان دیگری هم برای توصیف اعداد بزرگ‌تر وجود دارد، مانند «sextillion» که هزار برابر «quintillion» است؛ اما استفاده از آن‌ها بین عموم رایج نیست.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا