اعتیاد به تلفن همراه را ترک کنیم

متخصصان فناوری به‌تازگی توانسته‌اند تا یک ابزار ویژه دیجیتالی برای ترک اعتیاد به ابزارهای دیجیتالی طراحی کنند. ممکن است این امر برای شما بسیار خنده‌دار به نظر برسد ولی تنها الماس می‌تواند الماس را برش بدهد. این ابزار کوچک ولی کارآمد که به‌اندازه یک بندانگشت ابعاد دارد، دیتو (Ditto) نام دارد و به نظر می‌رسد یکی از کاربردی‌ترین سیستم‌های طراحی شده برای ترک اعتیاد به تلفن‌های همراه هوشمند است.

وصل کردن دیتو به کمربند کاربر موجب می‌شود که هرگاه که از سوی افرادی خاص، پیامی دریافت شد، کمربند به لرزش دربیاید. به‌این‌ترتیب می‌توان تلفن همراه هوشمند را در کیف قرار داده و آن را از دید و دسترسی دائمی دور کرد. به‌این‌ترتیب می‌توان گفت که استفاده از این ابزار به‌صورت مستقیم بر روی کاهش استفاده از تلفن‌های همراه هوشمند تأثیرگذار خواهد بود.

البته بعضی تلفن‌های همراه هوشمند، وضعیتی مشابه را در تنظیمات خود دارند که مشهورترین آن‌ها، وضعیت مزاحم نشوید در تلفن همراه آیفون است. بااین‌وجود تحقیقات جدید نشان داده‌اند که تنها در معرض دید یا در معرض دسترسی قرار داشتن تلفن همراه می‌تواند منتهی به وسوسه استفاده از آن شود.

جوسلین گلی (Jocelyn Glei) که یک متخصص در زمینه پادکست‌های فناوری است، در بخشی از سخنان خود درباره اعتیاد به تلفن‌های همراه می‌گوید: «هزاران فعالیت روزانه که در نقاط مختلف، توسط افراد مختلف، به‌واسطه رفتارهای متفاوت و در محدوده گسترده‌ای از ارتباطات انجام می‌شدند، امروزه به‌واسطه استفاده از تلفن‌های همراه هوشمند از بین رفته‌اند. مغزهای ما جوری تنظیم شده‌اند که بخش بسیار بزرگی از تمرکز خودکار ما را به تلفن‌های همراه هوشمندمان اختصاص بدهند. هر بار که از تلفن‌های همراه استفاده می‌کنیم تا یک اقدام خاص انسانی را از طریق آن انجام بدهیم، خودمان و مغزمان را مجبور می‌کنیم که جذابیت عملکرد تلفن همراه را بالاتر تشخیص بدهد درحالی‌که این جذابیت در حقیقت به تلفن همراه تعلق ندارد.

ابزارهایی مانند دیتو موجب می‌شوند که بتوانید به‌صورت هوشمندانه خود را از استفاده از تلفن همراه دور کنید. تلفن‌های همراه به‌خودی‌خود موارد مضر و مخربی نیستند ولی زیاده‌روی در استفاده از آن‌ها خطرناک است و این ابزار می‌تواند موجب شود تا بتوانید دستگاه خود را در کمترین سطح ممکن مورداستفاده قرار داده و به‌تدریج به عدم استفاده از آن و چک کردن دستگاه در هر 30 ثانیه یک‌بار عادت کنید.

 

منبع: theguardian

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. به نظرم اینکه استفاده از این وسیله رو کنترل کنیم بهتر از درمان اعتیادش هستش.
    یه مقدار باید عمقی تر کار بشه که از کشیده شدن به اعتیاد جلوگیری بشه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا