واقعیتی افزوده‌تر برای اپل

واقعیت افزوده و واقعیت مجازی نقشی بزرگ در آینده ما خواهند داشت ولی درزمینهٔ واقعیت افزوده، نرم‌افزارها نقشی بسیار پررنگ در نحوه پیاده‌سازی فناوری ایفا می‌کنند. شرکت اپل نیز مسیر واقعیت افزوده را طی کرده و نرم‌افزاری را برای این موضوع عرضه کرده بود. این نرم‌افزار که ARKit نام داشت، در حقیقت یک بسته توسعه نرم‌افزاری برای توسعه دهندگان بود تا به کمک آن بتوانند برنامه‌های کاربردی با محوریت واقعیت افزوده تولید کنند.

در این میان باعرضه نخستین نسخه از ARKit برای سیستم عامل iOS، به‌سرعت تعداد 2 هزار برنامه کاربری واقعیت افزوده برای این سیستم عامل تولید شد. بااین‌حال یکی از مشکلات بزرگ این کیت، عدم امکان شناسایی برخی از اشیاء محیطی بود. به‌این‌ترتیب اپل دست‌به‌کار شده و به سراغ بهبود سیستم نرم‌افزاری خود رفت.

نتیجه این کار نیز عرضه نسخه 1.5 از ARKit بود. این نسخه از کیت توسعه نرم‌افزاری اپل موجب می‌شود تا توسعه دهندگان برنامه‌های واقعیت افزوده بر روی دستگاه‌های میزبان iOS بتوانند با امکاناتی گسترده‌تر به تولید و به‌روزرسانی برنامه خود دست بزنند.

فهرست امکانات جدید، بسیار گسترده است ولی به نظر می‌رسد که مهم‌ترین این امکانات، امکان شناسایی سقف و دیوار توسط نرم‌افزار است. به‌این‌ترتیب می‌توان با شناسایی مرزهای محیطی به سراغ ارائه نرم‌افزارهای واقعیت افزوده‌ای رفت که محیط موجود را به محیطی دیگر تبدیل می‌کنند.

برای بهره بردن از این قابلیت‌ها به مدتی صبر نیاز خواهید داشت زیرا توسعه برنامه‌های کاربردی بر پایه این به‌روزرسانی به مدتی زمان نیاز دارد. بااین‌حال پیش‌بینی می‌شود که در آینده‌ای نزدیک، موجی جدید از نرم‌افزارهای واقعیت افزوده به سراغ بازار نرم‌افزاری اپل بروند.

منبع: Cnet

ترجمه: احمد محمد حسینی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا