تصاويري از میمون های شبیه سازی شده ژنتیکی

 دانشمندان چینی یک اقدام ویژه و منحصربه فرد را انجام داده و در پروژه ای تاریخی توانستند دو میمون را در محیط آزمایشگاهی شبیه سازی کنند. این دو میمون که ژونگ ژونگ (Zhong Zhong) و هوا هوا (Hua Hua) نام دارند، با روش شبیه سازی ای که پیش از این نیز موفقیت آن اثبات شده بوده است ساخته شده اند.

این تکنیک، پیش از این برای ساخت گوسفندی به نام دالی مورد استفاده قرار گرفته بود و پس از سپری شدن چند سال از نخستین آزمایش ها، این دو میمون توانستند تا به نوع خود یک انقلاب علمی به راه بیندازند. هدف از این کار این است که درهایی برای درمان بیماری های خطرناک در انسان ها به دست آید.

با این وجود رسانه های بین المللی این موضوع را به عنوان نخستین نقطه شروع برای شبیه سازی انسان ها دانسته اند. در این میان نگرانی های اخلاقی در زمینه این موضوع نیز موجب می شود تا موانعی در سر راه این دانشمندان به وجود بیاید. به این ترتیب 20 سال پس از پروژه دالی شاهد این هستیم که این میمون ها با همان روش ساخته شده اند.

این دو میمون حاصل 79 تلاش برای انتقال هسته موجودات بوده اند و از دو میمون بالغ متفاوت برداشت شده اند. به این ترتیب میتوان گفت که ضریب موفقیت این روش تنها برابر با 2.5 درصد بوده است.

دکتر سان که یکی از افراد کلیدی در این پروژه بوده است در این باره می گوید: «ما روشهای متعدد و متفاوتی را امتحان کردیم ولی تنها یکی از آنها جواب داد. پیش از این که بتوانیم با موفقیت این میمون ها را شبیه سازی کنیم، شکست های فراوانی را تجربه کردیم.»

 

منبع: independent

ترجمه: احمد محمدحسینی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. خیلی جالب وهیجان انگیزه این خبر/به این ترتیب با شبیه سازی انسان خیلی فاصله نداریم

  2. هدف از این کار بیشتر به جنبه درمان بیماریها برمیگرده یا کپی کردن موجودات؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا