به برگزیدگان نوزدهمین جشنواره جوان خوارزمی تعلق میگیرد

مهندس فرصاد جان‌احمدی، رئیس اداره ارزیابی طرح‌های صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک(صحا) با اشاره به برنامه ویژه صحا جهت حمایت از جشنواره‌های ابداعات و ابتکارات، گفت: پیرو مذاکرات به عمل آمده با سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران و در راستای اجرای تفاهم‌نامه با دبیرخانه دائمی جشنواره جوان خوارزمی، صحا آمادگی حمایت از طرح‌های برگزیده جشنواره را دارد.

وی افزود: نمونه‌سازی، تجهیز آزمایشگاه‌های تخصصی و مرجع، اخذ تاییدیه‌های داخلی و بین‌المللی، آموزش تخصصی کوتاه‌مدت، حمایت از تحقیقات کاربردی و توسعه بازار و شرکت در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی از جمله زمینه‌های حمایتی صحا به شمار می‌رود.

وی درباره چگونگی حمایت صحا از طرح‌های برگزیده جشنواره جوان خوارزمی، تصریح کرد: چنانچه طرح‌های پذیرش شده در حوزه الکترونیک و زمینه‌های حمایتی صندوق باشند، به شرط توجیه فنی و اقتصادی می‌توانند از تسهیلات مالی با نرخ سود ترجیحی بین 5 تا 15 درصد بهره‌مند شوند.

به گفته جان‌احمدی در سال 1394، یک میلیارد ریال تسهیلات و در سال 1395 بیش از 10 میلیارد ریال تسهیلات برای طرح‌های برگزیده جشنواره جوان خوارزمی در صندوق حمایت از صنایع الکترونیک مصوب شده است.

رئیس اداره ارزیابی طرح‌های صحا خاطرنشان کرد: همچنین مجریان این طرح‌ها چنانچه در اجرای قرارداد با سایر نهادها و خریداران طرح‌هایشان نیازمند ضمانت‌نامه باشند، می‌توانند از خدمات صدور ضمانت‌نامه صحا استفاده کنند.

به گفته جان‌احمدی بر اساس آیین‌نامه تضمین برای معاملات دولتی، ضمانت‌های صادره توسط صحا معادل ضمانت‌نامه‌های بانکی و برای تمامی دستگاه‌های اجرایی معتبر است.

بر اساس اعلام روابط عمومی صحا، وی در پایان اعلام کرد که برگزیدگان نوزدهمین جشنواره جوان خوارزمی که متقاضی دریافت تسهیلات صحا هستند، می‌توانند با مراجعه به وب‌گاه صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک(صحا) به نشانی www.esfrd.ir  و تکمیل پرسشنامه‌ مرتبط، درخواست خود را به صورت الکترونیکی ارسال کنند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا