طرح نیسان برای تولید انرژی پاک در منازل

شرکت نیسان سرمایه گذاری زیادی در حوزه تولید انرژی پاک داشته است که از آن جمله می توان به تولید باتری خودروهای برقی (EVs) برای خودروی لیف اشاره کرد. فاز جدید فعالیت این شرکت در این حوزه، تولید و ذخیره سازی انرژی خورشیدی برای منازل است.

پروژه Nissan Energy Solar initiative شامل ترکیب پنل های خورشیدی مسکونی با سیستم ذخیره سازی انرژی است. سیستم انرژی خورشیدی نیسان شامل "یک سیستم مدیریت انرژی خانگی" است که امکان کنترل آنی انرژی تولیدی را فراهم می کند.

این سیستم می تواند انرژی دریافتی از پنل های خورشیدی را برای ذخیره سازی در باتری ها هدایت و یا از این انرژی برای شارژ خودروهای برقی از جمله نیسان لیف یا ون e-NV200 استفاده کند.

این سیستم درحال حاضر تنها در انگلیس قابل استفاده است که البته از نور خورشید چندان مطلوبی برخوردار نیست. به گفته فرانچسکو کارانزا، مدیر مدیریت انرژی نیسان، بیش از 880 هزار خانه در انگلیس مجهز به پنل های خورشیدی هستند و این سیستم جدید می تواند هزینه برق خانوار را تا 66 درصد کاهش دهد.

قیمت این مجموعه شامل یک سیستم با 6 پنل خورشیدی، مالیات و هزینه نصب، 5400 دلار اعلام شده است. این اقدام نیسان، گام کوچکی در مسیر تولید انرژی پاک برای آینده ای پایدار و زندگی هوشمندانه محسوب می شود.

 

 

مترجم: معصومه سوهانی

منبع: cnet

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا