13 درصد جمعیت کشور مشکل ناباروری دارند

 دکتر ساغر صالح پور روز دوشنبه در نشست خبری کنگره چالش های بالینی در مامایی، افزایش سن ازدواج، به تعویق انداختن باروری و شیوع بیماری هایی مانند آندومتریوز در زنان را از مهمترین علل ناباروری عنوان کرد.

وی با بیان این که آمار ابتلا به ناباروری در کشور روبه افزایش است، افزود: یکی از چالش هایی که در حوزه درمان ناباروری با آن مواجه هستیم، محدودیت در واردات دارو و به تبع آن انجام برخی آزمایش ها است.
صالح پور گفت: بهترین راه برای پیشرفت کشور در حوزه درمان ناباروری ایجاد میدان رقابتی است و با بستن مسیر واردات دارو نمی توان به پیشرفت این حوزه کمک کرد.‌
وی از فعالیت 70 مرکز درمان ناباروری در کشور خبر داد و افزود: هزینه های درمان ناباروری در مراکز دولتی بسیار اندک است؛ افرادی که از بسته تامین هزینه های ناباروری استفاده می کنند، تنها 15 درصد هزینه ها را پرداخت و مابقی هزینه ها (85 درصد) از سوی دولت پرداخت می شود.
دبیر اجرایی دومین کنگره بین المللی چالش های بالینی در مامایی، زنان و نازایی اظهار کرد: افرادی که از بسته هزینه های ناباروری دولتی استفاده نمی کنند، حدود یک میلیون و 900 هزار تومان بابت درمان ناباروری خود باید پرداخت کنند اما اگر از این بسته استفاده کنند، هزینه های آنها به 15 درصد این مقدار کاهش می یابد.
صالح پور با اشاره به این که برای درمان ناباروری نیازی به اعزام بیمار به خارج از کشور نداریم و تمام امکانات و دانش مورد نیاز در کشور و نزد متخصصان ایرانی وجود دارد، افزود: حتی مراکز درمان ناباروری با پذیرش بیمارانی از کشورهای دیگر برای کشورمان ارزآوری داشته است.
وی گفت: همچنین با توجه به هزینه های پایین درمان ناباروری در ایران، بیمارانی از کشورهای همسایه و حاشیه خلیج فارس و ایرانیان مقیم خارج از کشور برای درمان ناباروری به ایران می آیند.
دبیر اجرایی دومین کنگره بین المللی چالش های بالینی در مامایی، زنان و نازایی در خصوص برگزاری این کنگره نیز توضیح داد: این کنگره با حضور 15 مهمان خارجی از کشورهای منطقه به همراه نمایندگانی از انجمن های بین المللی معتبر اروپایی در رشته های مختلف زنان و مامایی در روزهای 24 تا 27 بهمن ماه جاری در مرکز همایش های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی برگزار شود.
صالح پور گفت: موضوعات مختلفی از جمله زایمان ها و بارداری های پرخطر در قالب سخنرانی و برپایی کارگاه مورد بحث قرار گرفته و کارگاه هایی همچون سونوگرافی زنان و مامایی با سخنرانی اساتید بین المللی برپا می شود.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا