همایش بین المللی سم شناسی در ارومیه آغاز بکار کرد

به گزارش ایرنا در این همایش که به مدت چهار روز در ارومیه برگزار می شود، اساتید سم شناسی از کشورهای هلند، ترکیه و یونان به همراه متخصصان این رشته از دانشگاههای مختلف داخل کشور به ارائه مقاله در حوزه های مرتبط می پردازند.

آلاینده های محیطی، سموم، فلزات سنگین و سرطان زا، مواد مخدر و اثرات آن، مکانیسم های ایجاد سم، مسمومیت های جنینی، مسمومیت های ژنتیکی و مسمومیت در تولید مثل از جمله زمینه های ارائه مقاله در این همایش بین المللی است.

امید سبزواری رییس انجمن سم شناسی ایران در آیین افتتاحیه این همایش که روز دوشنبه در دانشگاه ارومیه ترتیب یافت، با ارائه گزارشی از وضعیت این رشته علمی در کشور و جایگاه ایران در منطقه و جهان افزود: در حال حاضر ایران رتبه دوم منطقه خاورمیانه را در حوزه ارائه مقالات در خصوص سم شناسی پس از کشور ترکیه داراست.

وی اضافه کرد: طبق آمارهای ارائه شده یک سوم مقالات چاپ شده در منطقه خاورمیانه در خصوص سم شناسی را محققان ایرانی ارائه کرده اند که رقم بسیار مناسبی است ولی باید فعالیت های بیشتری در این خصوص داشته باشیم.

وی اظهار کرد: انجمن سم شناسی ایران از سال 1369 در کشور تشکیل شده و از سال 2001 میلادی به عضویت انجمن بین المللی سم شناسی درآمده است.

رحیم حب نقی رییس دانشگاه ارومیه نیز در آیین بر ضرورت توجه بیشتر به این رشته مهم در کشور تاکید کرد و گفت: این همایش فرصت بسیار خوبی برای تبیین سموم وارد شده به بدن انسان است و باید از این فرصت بیشترین استفاده را ببریم.

وی اضافه کرد: انسان امروزه ضررهای جبران ناپذیری را به بهانه توسعه به بدن خود وارد می کند که بسیاری از آنها زمینه بیماری های خطرناک را در انسان ایجاد می کنند.

این همایش قرار است تا روز پنجشنبه هفته جاری ادامه داشته باشد و 15 مقاله در این مدت به صورت شفاهی ارائه می شود.

علاوه بر آن افزون بر 400 مقاله نیز به صورت پوستر ارائه می شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا