ايجاد اكوسيستم كارآفريني احتياج به دولت را از بين خواهد برد

به گزارش باشگاه خبرنگاران، سورنا ستاری معاون علمی فناوری رئیس جمهور در یازدهمین جشنواره ملی کار آفرینی و اولین المپیاد طرح کسب و کار ملی دانشجویی  كه عصر امروز (دوشنبه) در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد با اشاره به نقش كارآفريني در كشور اظهار كرد: اگر اکوسیستم کارآفریني در کشور پایدار شود احتیاج به دولت از بين خواهد رفت و بسیاری از عادات گذشته را تغيير خواهد كرد آن زمان دانشگاهی نداریم که پول را از دولت بگیرد، پول دولت كارآفريني را معتاد می‌کند و در نتیجه معتاد به نفت می‌شویم. 
وی گفت: اقتصاد دانش بنیان به تغییر زیر ساختی احتیاج دارد که سعی کردیم در یک سال گذشته ان را اجرا کنیم زیر ساختی که بی سابقه است اخیرا افرادی در شرکت‌های دانش بنیان کار می‌کنند که می‌توانند از تسهیلات سربازی استفاده کنند. 
ستاري افزود: افتخارات ملی را باید با پژوهش و توسعه جلو ببریم و زمانی که اختراعی را به ثبت می‌رسانیم به اقتصاد ملی فکر کنیم، ما نباید در فرهنگ اقتصاد ملی و فرهنگ خام فروشی و فرهنگ خام خواری را گسترش دهیم. 
 
ستاری عنوان کرد: معاونت علمی فناوری در  سال جاری برنامه‌های مفصل دارد حمایت از دانشگاهها و همینطور تمرکز اصلی روی مسئله بازار بعد از فرهنگ موضوع اصلی  است و مهم معاونت علمی فناوری است. 
 
معاون علمی فناوری رياست جمهوري ادامه داد: این مسئله را باید ثابت کنیم تا پژوهش دولتی و پول دولتی نمی توانیم کار را پیش ببریم و باعث تولید کالایی می شود که قابل تجارت نیست، این اقداماتی است که در حوزه های فرهنگی باید داشته باشیم. 
 
وی خاطرنشان کرد: بعد از فرهنگ اولویت اصلی تجاری سازی است که به دنبال تسهیل کردن روند برای شرکت هایی که پا به پای ما حرکت می کنند هستیم و این زیرساخت را ایجاد می کنیم. وقتی ایده ها و فرهنگ در جامعه ای ایجاد شود، کسی نمی تواند به آن دست یابد، این فرهنگ را ما ترویج می دهیم. 
 
وی یادآور شد: دانشگاه ها باید نسبت به فارغ التحصیلان مسئول باشند و دو الی 5 سال آنها را حمایت کنند، امیدواریم بتوانیم این طرح ها، ایده ها و برنامه ها را در سال جاری جا بیندازیم و همکاری خوبی با وزارت علوم داشته باشیم. 
No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا