ارتش آمریکا به دنبال استفاده از لباس های نامرئی

ایالت متحده می خواهد آخرین دستاورد فن آوری استتار پوشیدنی را وارد ارتش کند. این فناوری برای اولین بار در سال 2006 به نمایش گذاشته شد. لباس از جنسی تهیه شده است که نور در نزدیکی آن خمیده شده و از زوایای خاص دیده نمی شود.

از آن زمان تا به امروز جنس این مواد مورد آزمایش های فراوانی قرار گرفته و آزمایشات متعدد از جنس های ارائه شده در موقعیت های خاص با موفقیت های بسیاری همراه بوده است. حال ارتش به دنبال استفاده از این تکنولوژی است و محققان به دنبال ماده ای هستند که حداقل سایه و استتار قوی برای ارتش  ایجاد کند.

جنس این لباسها باید در هر گونه آب و هوا و در هر درجه حرارتی به خوبی کار کند و نیازی به منبع انرژی نداشته باشد و در ضمن با دیگر امکانات ارتش هم خوانی داشته باشد.

مارتین وگنر Martin Wegener از دانشگاه علوم فن آوری کالزروحه Karlsruhe Institute of Technology اعتقاد دارد  نامرئی کردن همه رنگ ها در مقیاس میکروسکوپی اساسا غیر ممکن است ولی تیم تحقیقاتی آنها لباسهای نامرئی ساخته اند که تنها در طیف های خاصی کار می کند. هرچند مارتین وگنر ساخت ارتشی کاملا نامرئی در آینده نزدیک را بعید می دانذ.

بهترین چیزی که ارتش در حال حاضر می تواند متصور باشد لباسی است که با مخفی شدن جزئی تصویری شبح مانند ایجاد کند. برخی از شرکت ها ادعا می کنند که محصول مورد نظر ارتش را ساخته اند ولی هیچ اطلاعات و تصاویری از محصولات خود منتشر نکرده اند.