استفاده از ایموجی برای ارتباط بصری راننده‌ها

شرکت‌های کیک استارت معمولا باید ایده‌هایی ناب داشته باشند که می‌تواند توجه عام را برای جذب سرمایه به همراه داشته باشد. بااین‌وجود به نظر می‌رسد که ایده جدیدی که توسط یکی از این شرکت‌ها ارائه شده است، عجیب‌ترین و درعین‌حال یکی از جذاب‌ترین ایده‌های کیک استارت در تاریخ باشد.

این ایده در ماه گذشته توسط شرکتی به نام کاروینک (CarWink) عرضه شده است. چنین ایده‌ای می‌تواند موجب شود تا بسیاری از ما در زمان رانندگی حس و حالی متفاوت در ارتباط با سایر راننده‌ها و عابران پیاده داشته باشیم. معمولا راننده‌ها در هنگام مواجهه با دیگر راننده‌ها یا عابران پیاده برای نشان دادن حالتی خاص و رساندن پیام‌های خود از دو روش بوق زدن یا حرکات دست و بدن استفاده می‌کنند.

این روش جدید می‌تواند جایگزین روش سنتی یاد شده شود و به همین خاطر نیز برای این ارتباط، استفاده از ایموجی‌ها مدنظر قرار گرفته است. کاروینک یک سیستم بسیار کوچک است که در قالب یک نمایشگر بر روی شیشه خودروی شما نصب می شود و می‌تواند در هنگام مواجهه با دیگران، ایموجی مدنظر شما را بر روی این نمایشگر نشان داده و مخاطب را از حس و حال شما در آن لحظه آگاه سازد.

این امر می‌تواند از میزان عصبانیت در هنگام رانندگی کم کرده و موجب شود تا تنش‌های بین رانندگان و عابران پیاده به حداقل برسد. هدف از این کیک استارت این است که بتوان مبلغ 100 هزار دلار را جمع‌آوری کرد و به همین دلیل نیز این شرکت از 31 دسامبر شروع به کار کرده و سعی در جمع‌آوری این مبلغ از سرمایه‌گذاران خرد دارد.

این وسیله جالب و عجیب قرار است تا با قیمت 120 دلار آمریکا عرضه شود. همچنین تاریخ عرضه خرده فروشی آن نیز در ماه ژوئن سال جاری تعیین شده است. به‌این‌ترتیب تا چند ماه دیگر می‌توان منتظر عرضه رسمی کاروینک و مشاهده ایموجی‌های احساسی رانندگان در خیابان‌ها بود.

منبع: Gizmodo

ترجمه: احمد محمدحسینی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا