سیستم پله‌های آهنگین با قابلیت کاهش وزن

به گزارش سیناپرس به نقل از ایسنا،سیستم پله‌های هوشمند آهنگین (تعاملی) سیستمی است که بر روی پلکان‌، سطوح شیب‌دار و یا سطوح صاف نصب می‌شود و افراد به صورت تعاملی و با راه رفتن بر روی آنها قادر به نواختن موسیقی هستند.

این سیستم به منظور ایجاد انگیزه فعالیت فیزیکی به کار می‌رود و باعث می‌شود تا با ایجاد تفریح و نشاط در یک محیط تعاملی، افراد به فعالیت‌ فیزیکی روی آورند و باعث تغییر رفتار افراد نیز خواهد  شد.

این سیستم با به کارگیری دسته ای از حسگرها و سیستم‌های کنترلی قادر است تماس پای افراد  را با پله‌ها تشخیص داده و متناسب با حرکت افراد، نت‌های موسیقی را با سازهای مختلف مانند پیانو، گیتار و یا سازهای ایرانی مانند سنتور تولید و پخش کند.

این سیستم تعامل بین فرد و سیستم باعث ساختن یک آهنگ و نواختن زمان حقیقی آن می‌شود.

در آزمایشات مختلف برای به کارگیری سیستم‌های مشابه کارایی این سیستم‌ها در افزایش فعالیت بدنی و مزایای حاصل از آن به اثبات رسیده است. این سیستم را می‌توان در تمامی اماکن عمومی و اختصاصی که دارای پلکان است نصب کرد.

بهتر است که این سیستم در اماکن مسقف نصب شود ولی با به کارگیری تمهیداتی در شیوه جای‌گذاری و پوشش دهی مناسب سنسورها می‌توان آن را در اماکن غیر مسقف و روباز نیز استفاده کرد.

بر این اساس از این سیستم در ایستگاه‌های متر، قطار، فرودگاه‌ها و مراکز تفریحی، برخی پیاده روها و مراکز بازی و تفریحی کودکان بهره برد.

با توجه به مزایای این طرح در افزایش فعالیت فیزیکی، جلوگیری و کاهش چاقی و اضافه وزن،‌جلوگیری از بیماری‌های مرتبط با اضافه وزن، القا حس شادی و نشاط اجتماعی و کاهش بسیاری از ناهنجاری‌های ناشی از مشکلات افسردگی و مشکلات روحی و روانی، می‌توان طیف وسیعی از کاربردهای عمومی و خصوصی را برای این سیستم تعریف کرد.

این طرح از سوی امیرساکی در فستیوال نوآوری‌های صنعتی تجهیزات ورزشی و توانبخشی عرضه شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا