تاثیر روش های تحریک تخمک گذاری بر کیفیت آندومتر

مطالعات نشان می دهد که روش های تحریک تخمک گذاری سبب بالا رفتن میزان هورمون های جنسی و اختلال در میزان گیرنده های پروژسترونی واستروژنی در آندومتر شده ودرنهایت سبب اختلال در پذیرنگی آندومتر وکاهش میزان لانه گزینی جنین می گردد.

گفتنی است بیوپسی از آندومتر در زمان پنجره لانه گزینی نشان دهنده تکامل بیشتر سلولهای غددی ولومینال اپی تلیال رحم در بیماران تحریک شده نسبت به بیماران بدون تحریک تخمک گذاری می باشد. همچنین در بیماران تحریک شده، عدم هماهنگی در تکامل سلولهای اپی تلیالی واسترومای آندومتر دیده می شود.

به گزارش روابط عمومی انجمن علمی جنین شناسی و بیولوژی تولیدمثل ایران،بررسی های ایمونوهیستوشیمی، پروتئین ، بررسی بیان سیتوکین ها و ارزیابی جمعیت لوکوسیت ها درآندومتر نشان دهنده تغییر در بیمارانی است که داروهای محرک تخمک گذاری را دریافت کرده اند در صورتی که در گروه کنترل جنین تغییراتی دیده نمی شود.

اطلاعات تکمیلی این پژوهش، در اولین کنگره بین المللی تولیدمثل که همزمان با اولین جشنواره تولیدمثل، در روزهای 2 الی 4 خرداد ماه سال جاری در مرکز همایش های رازی برگزار خواهد شد، ارائه می گردد.

در ادامه باید اشاره کرد که بیش از 70 گروه تخصصی حوزه پزشکی و علوم پزشکی هدف این کنگره می باشند که به آن ها امتیاز بازآموزی تعلق خواهد گرفت از جمله شامل متخصصین زنان، مامایی، اورولوژی، جنین شناسی، پزشکان عمومی، دامپزشکان، کلیه گرایش های علوم پایه پزشکی، زیست شناسی، علوم آزمایشگاهی، پاتولوژی و … می باشند.

علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این کنگره می توانند به نشانی اینترنتی www.iserb.ir/iserb2015 مراجعه کرده و یا با شماره تلفن 22431945 تماس حاصل نمایند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا