ورود روش های نوین درمان فشار خون بالا به کمک داروهای جدید

دکتر بیژن شاد افزود: امروز مانند گذشته نیست که اگر شخصی به هر علتی مبتلا به فشار خون بود یک دارو را برایش تجویز کنند، بلکه امروز روش ها و پروتکل های درمانی جدیدی وارد عرصه قلب شده اند.وی اضافه کرد: در پنجمین همایش قلب و فناوری های نوین ،بررسی و معرفی روش های نوین دارویی در درمان بیماری های قلب و عروق از محورهایی است که به مخاطبان این حوزه ارایه می شود.

وی با بیان اینکه داروها بر حسب عامل ابتلا به فشار خون و سایر بیماری ها تجویز می شوند، اظهار کرد: ابتلا همزمان به فشار خون بالا و بیماری های کلیوی و همچنین ابتلا به فشار خون در شخص مبتلا به سکته مغزی از مواردی هستند که روش های درمان آن تغییر کرده اند که جدید ترین درمان ها ارایه خواهد شد.

شاد ادامه داد: به عنوان مثال فشار خون بالا در زنان باردار از موارد اورژانس قلب به حساب می آید و دیدگاه ها درباره اینکه چه دارویی مصرف کند، چگونه مراقبت شود و تحت درمان قرار بگیرد متفاوت شده اند.
وی با بیان اینکه در زمینه نارسایی های قلبی نیز روش های جدید مورد توجه قرار گرفته و درمان های دارویی جدید ارایه شده است گفت :اکثر داروهای جدید تولیدات داخلی بوده که در این همایش مسوولان این حوزه با حضور و اطلاع از آخرین دستاوردهای علوم پزشکی، تصمیم می گیرند که تجهیزات و داروهای جدید را یا وارد کشور کنند یا در داخل به تولید برسانند.

همچنین دکتر مسعود اسلامی دبیرعلمی همایش در خصوص پنجمین همایش قلب و فناوری های نوین گفت :همایش امسال با عنوان تازه های درمان در بیماری های قلب و عروق در استان گیلان برگزار می شود که جدیدترین درمان ها شامل روش های درمانی دارویی و غیر دارویی در این همایش مورد بحث و بررسی قرار می گیرند.

وی هدف از همایش را به روزرسانی دانش و متخصصان قلب، جراحان قلب و پرستاران عنوان کرد و افزود: در این همایش تازه های درمان فشار خون، سکته قلبی، سکته مغزی، تازه های درمان غیر دارویی در باز کردن عروق و درمان های غیر دارویی در نامنظمی قلب معرفی و بررسی می شوند.

وی اظهارکرد:همچنین در بخش پرستاری درمان های جدید در احیاء بیماران، رفتار پرستاران و تاثیر آن در بهبود بیماران مطرح خواهند شد.

اسلامی ادامه داد: در حاشیه همایش، شرکت های مربوطه در زمینه داروهای قلبی و تجهیزات پزشکی، آخرین دستاوردهای خود را در خصوص درمانهای قلب و عروق به نمایش خواهند گذاشت.

وی گفت : این همایش با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشت درمانی گیلان برگزار می شود و دارای 15 امتیاز بازآموزی است.اسلامی افزود:پانل ها و کارگاه های عملی برای این همایش تدارک دیده شده است که سخنرانان و اساتید داخلی از دانشگاه های علوم پزشکی گیلان، تهران، شهید بهشتی، شیراز و ارومیه و نیز مهمانان خارجی از آمریکا و سوئد در آن حضور دارند.

بر اساس این گزارش، پنجمین همایش قلب و فناوری های نوین از 22 تا 25 اردیبهشت در دانشگاه علوم پزشکی گیلان برگزار می شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا