بهره مندی بیش از هزار و 500 شرکت دانش بنیان از معافیت مالیاتی

دکتر سورنا ستاری در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه شرایط کامل معافیت‌های مالیاتی برای شرکت‌های دانش بنیان در قانون مشخص شده است، افزود: در این راستا هماهنگی‌هایی با سازمان امور مالیاتی کشور انجام شده است.

وی با تاکید بر اینکه از سال گذشته در اظهار نامه های مالیاتی، بخشی برای شرکت‌های دانش بنیان در نظر گرفته شده است، اظهار داشت: در سال گذشته با هماهنگی‌های خوبی با سازمان امور مالیاتی کشور صورت گرفت مشکلی در این زمینه برای شرکت‌های دانش بنیان ایجاد نشد جز موارد خاصی که با پیگیری‌های صورت گرفته برطرف شد و برای سال جاری نیز به نظر می‌رسد که مشکل خاصی پیش نیاید.

ستاری با اشاره به اقدامات انجام شده در این زمینه، خاطر نشان کرد: فهرستی از شرکت‌هایی که "دانش بنیان"‌بودن آنها احراز شده بود تهیه شده و بر اساس آن شرکت‌های معاف از مالیات مشخص شده اند.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور با تاکید بر اینکه شرکت‌ها از زمان تصویب دانش بنیان بودن مشمول معافیت مالیاتی خواهند شد، ادامه داد: مثلا اگر شرکتی از ماه چهارم سال دانش بنیان بودن آنها احراز شده باشد هشت ماه باقی مانده سال می‌توانند از این مزایا استفاده کند.

ستاری به تعداد شرکت‌های مشمول این قانون اشاره کرد و گفت: در سال 92 حدود 60 شرکت از مزایای این قانون بهره مند شدند و در حال حاضر هزار و 500 شرکت از این بند قانونی استفاده خواهند کرد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا